måndag 8 mars 2010

Vasaloppet

Jag, Brorsan och Johan bänkade oss naturligtvis för att kika på vasan på TV. Vi försökte få lite inspiration och kanske lite tips om hur man åker ett helt vasalopp. Vi var rörande överens om att det var just i stakningen vi brast lite grann. Så stakningsträning till nästa år verkar vara på schemat.

Johan hade fixat en stabil vasaloppsfrukost som vi avnjöt tillsammans med 3 kannor kaffe så där på söndags morgonen. Vilket resulterade i en strykande åtgång av dasspapper hemma hos brorsan.

Just nu händer en del spännade i Team Klistervalla. Eftersom det beslutades att fortsätta satsningen även mot nästa år så kommer det att ske lite förändringar. Vi har te.x. testat några nyförvärv ute i skogarna runt Falun. Vi får se hur det faller ut, vi ska testa en par till aspiranter också.

Dessvärre kastar jag med stor sannolikhet in handduken. Jag kommer dock att vara med att träna så gott det går, övervaka framgångarna och även agera tränare. Självklart så kommer jag att blogga om träningen.

För att illustrera lite hur min filosofi som tränare ser ut så hämtar jag mycket inspiration från Patches O'Hoolihan, antagligen den bästa tränare genom tiderna, alla kategorier:

Så vi ser med spänning framemot nästa säsong, så får vi se hur mycket bloggande det blir av under försäsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar