onsdag 27 juli 2011

Summa sumarum eller nåt sånt skit.

Tänkte ta det lite lugnt efter fotbollsträningen i tisdags då jag kände mig sliten. Bestämde mig för att bara åka upp till Stångtjärn för att köra ett eller två varv runt sjön, men på vägen upp fick jag hybris och svängde in vid Lugnet och provade milspåret.

Funderade på om jag inte bara skulle slöa och gå sträckan så jag började det, men efter 2-3km började det bli jävligt tråkigt. Så jag började springa, om man nu kan kalla det springa. Plus så var det nedförsbacke, och det var fanimig inte många på den sträckan.

Halvägs så börjar givetvis den berömda tarmen att jävlas. 5km kvar och lika långt tillbaka åt båda håll. Det var bara att bita i det sura äpplet, leta på det mest stabila trädet, hålla koll bakom så inga bärplockande familjer fått sig sitt livs överraskning när jag stod där med arslet i vädret som en jävla Haubitzer.

Efter detta lilla avbrott så tog jag mig, halvt gråtandes, resten av vägen till bilen igen.

***

Jag och Johan var ute och cyklade idag, jättejobbigt. Vi hade Guthrie, Jonas samt Erik med oss också, och tur det. Efter en cirkus 10km i ett jävla dödsföraktande stup vi skulle ned för så fick jag punka. Hade jag vart själv där, så hade jag nog slängt cykelfan i skogen och lagt mig ner för att självdö. Men, teamets crew kastade sig på uppgiften och pillade ihop skiten på något mirakulöst sätt.

3h, och 20km senare så är jag nu hemma. Och innan ni börja gnälla på hur sakta det gick. Käft!

***

58 dagar and counting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar