torsdag 12 november 2020

Långt med maraton

42 195m. Fortfarande obeskrivligt jävla långt.

Träningen tar sig, om än inte fullt lika fort som jag räknat med. Såg i tidigare inlägg att min VO2Max var i par med en 69-åring.

Med 931 km träning hittills sedan 9 februari så har min VO2Max resulterat till att jag numer ligger i paritet med en 69-åring. Inte skitbra kanske man kan tycka - men vafan - det har ju åtminstone inte blivit sämre! 

931 km träning på 277 dagar, i snitt 5.2 km per träningstillfälle.  Det är ju ändå helt okey för ett otränat fetto kan jag tycka.

Nästan i Johaug-klass.



Viktmässigt så har det försvunnit cirka 22 kilo så det är väl på väg åt rätt håll här med.

Jag har även autogiro-gymmat sedan i februari - så här i nu efterhand så har väl varje gymbesök kostat mig 700:-. 

Lätt värt.

----------

1 km 6:43,8
1 mil (eng) 11:05
5 km 35:49

Med dom här tiderna borde man ju klara ett maraton på under 2h tämligen enkelt. Men det återstår att se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar