onsdag 18 november 2009

Gubbpung

När man blir äldre är det obligatoriskt att slänga med gubbpungen då?

Efter simningen på onsdagar och fredagar så brukar jag och David aka IT-miljonären sätta oss en stund i bastun, och jag vet inte om ni vet hur bastun på Lugnet är uppbyggd, men det finns två olika, en torr och en fuktig bastu. Mellan dessa två är det gubbpungarnas mecka så att säga, där äldre som har en tvättlapp, knappt större än deras hand ska sitta och förtälja anekdoter från deras ungdom.

I båda bastuna så har dom installerat ett stort jävla fönster som vätter ut mot detta mecka, som gör det i princip omöjligt att inte beskåda dessa gubbpungar. Till råge på allt så har dom ställt ut en jävla stol framför fönstret, och nu är inte jag den smidigaste men när dessa gentlemän ska sätta sig på den här stolen framför fönstret, så går det inte direkt fort, utan man får tunnelseende express rätt upp i gubbjävelns röv.

Måtte jag aldrig bli gammla nog att flänga med pläpen.

Simningen gick för övrigt bra.

2 kommentarer:

  1. Sitter och funderar på om jag också kommer att bli en sådan där gammal bitter bastublottare vad det lider.

    Kanske, när livets och årets höst sammanfaller, när man var dag vaknar långt innan morgontidningen kommit, och därefter utan mankemang kissar i porslinet istället för på kaklet bakom, när man slutat le åt kassörskan i affären och istället för telefonnumret prompt prånglar på henne både sina egna och grannens rabattcheckar. (Listan kan göras lång...)

    Då kanske, ja, då kanske man kan se en viss tillfredsställelse i omvänd striptease, exakt att visa sig naken för andra i omvänt syfte,

    att i slowmotion visa så mycket av skitan man hinner när man sätter sig utanför bastun på lugnet en fredag morgon och samtidigt exponerar sitt bihang till den grad att man åsamkar samtliga vittnen en motorisk rokad mellan navel och fallos var gång de ser naken hud under hela helgen...

    Där tog jag i, jag vet, men det verkar nästan som om det är så de äldre vill fostra oss att göra när vi är tillräckligt gamla för att ta över som bastublottarbanditer.

    Känns avlägset, visst, men samtidigt känner jag att "respektera de äldre" konvergerar "dissa kidsen!" lika stadigt som jag själv blir äldre, så vem vet :-)

    Sug på den, trevlig helg!

    /D

    SvaraRadera
  2. hahahahahaha! trycker på GILLA knappen

    SvaraRadera