tisdag 20 april 2010

Elitsatsning

Jag får lite psykningar i kommentatorsfältet här av både Ester och brorsan. Min bror påstår att han bedriver någon sorts elitsatsning. Killen är storkund hos onlinepizza.nu eftersom han tycker att det är värt 35 spänn för att få pizzan hem i stället för att GÅ 300 meter till pizzerian.

Jag vet inte om det är så mycket elit?

Dessutom fick jag lite uppvaktning av Team Klistervalla i går eftersom jag fyllt år.

Som ni vet så uppvaktades även Johan när han fyllde år med pompa och ståt. Presenten Johan fick då var, för er med dåligt minne, följande:
en lök

en burk vaselin

en cigarr

ett nummer av tidningen moore

en sheba med smak av oxkött

en fransk porrfilm med fyra olika val av text

en burk mandariner

en burk norrländsk pölsa

en liter koncentrerad spolarvätska

en 50cl Guiness burk

en uppblåsbar asiatisk kvinna.

Väldigt fint paketerat också dessutom. Så man kunde ju förvänta sig en riktigt fin present....

Johan säger då ang. sin present till mig att det är "retunerade varor". Så jag öppnade, och hade fått tillbaks den uppblåsbara asiaten (numer lätt begagnad) samt pölsan. Men vänta nu här... vart fan tog allt annat vägen? Pölsan dög inte, men kattmaten gjorde det, och karln har inte ens katt. Porrfilmen och vaselinet, ja.. det dög också tydlgen. Den snåle fan la inte ens till nåt, utan jag fick tillbaks lite av det jag redan betalt.

Dock fick jag en mycket fin tårta, en kebabtårta, som dom spenderat tid med att försöka få Hosjö Pizzeria att förstå att det var en tårta dom ville ha. Den var preparerad med ca 400 svenska flaggor inhandlade på Ica Maxi. Dom kom även med små partyhattar, även jag och min sambo fick en varsin partyhatt. Vilket var uppskattat.

Kulturmuppen (och eventuell Klistervalla aspirant) gav mig en haklapp också, vilket hade varit bra om jag faktiskt hade haft den på mig när jag spillde över mig.

Så överlag var det trevligt, men jag är lite besviken på Johans present faktiskt. Nästa medlem som fyller år är Brorsan, så vi har till Augusti på oss att hitta på något. (eller så kanske Johan har fått något som han kan ge tillbaks, minus 70%).



3 kommentarer:

  1. När man elitsatsar så är det ju många som inte förstår att man måste ha viloperioder emellan passen, och då passar det ju perfekt att dom kör ut näring till mig för endast 35 svenska riksdaler.

    SvaraRadera
  2. För övrigt så är det faktiskt ganska exakt 500m från min port till Koppis vackra entré. Inte simpla 300 som min bror försöker påskina. Lögner och falsarium hela tiden.

    SvaraRadera
  3. Ja och dessutom uppförsbacke åt båda hållen.

    Snygg bild förresten.

    SvaraRadera