tisdag 27 april 2010

Träning och skador!

Som sagt så storsatsar Team Klistervalla på årets säsong, vi funderar på att ställa upp i diverse storlopp runt om Falun för att promota vår eminenta förening. Detta medför ju givetvis en större chans till skador. Under gårdagens träningspass fick Johan känningar i "baksidan av smalbenet", mycket tråkigt, men det släppte och träningen fortsatte utan större incidenter.

Löpningen tar sig iallafall, i Söndags slutade vi på ca: 10 minuter per km men under gårdagen så var vi nere på exceptionella 7.59! Otroligt! Tänk tiderna vi kunde haft om Johan inte fått känningar i baksidan av smalbenet!

För övrigt under språngmarschen till jobbet i morse så blev jag antastad av en utländsk man. Man går där i godan ro med musik i öronen när man hör lite skrik bakom mig, till slut kommer mannen upp jämsides och viftar med armarna och säger något. Stannar till lite och undrar vad fan som händer när han börjar talla mig på låret.

TEJP! TEJP! Jag också glömma ibland!

Sen står jag där med en bit tejp i handen och funderar vad fan som hände medan mannen i jeans joggar lätt vidare.

Tejpen i min hand, tidigare på mitt lår är från mina nyinköpta byxor jag införskaffade dagen innan och således glömt tagit bort allt skit.

I kväll blir det Stångtjärn med elitgruppen igen!

2 kommentarer:

  1. Ja alltså när jag sa "baksidan av smalbenet" så hade jag inget syre i hjärnan. Jag hade fullt upp med att agera ledare och peppa de övriga!

    SvaraRadera
  2. Pläpmeister Jernberg30 april 2010 kl. 15:14

    Hahahaha! (sic) Ni kan ni pöjker! löp på innan hösten är här! Folköl!

    SvaraRadera