söndag 2 maj 2010

Skitträning

Vi bestämde oss för att springa 6km slingan idag. Efter ca 1km känner jag att magen inte är helt i balans, jag spelar en trudelutt för Johan som, innerst inne, tyckte att jag var ett musikaliskt geni.

Vi joggar vidare, eller enligt Johan som hämtat fakta från wikipedia så är benämningen på joggningen att springa 1km på ungefär 6,5 minut, så rent tekniskt är det väl gång vi håller på med. Här ligger jag ett par 3-4 meter före Johan när jag känner att jag lär lätta på gasen. Jag mår själv lite dåligt och får springa fortare för att komma ifrån stanken. En 2-3 sekunder senare hör man där bak - "AMEN VA FAN... PFFF". Pwned.

Det bådar inte gott det här tänkte jag. Mycket riktigt, med ca 1,5km kvar tar det hus i helvete, paniken infinner sig, svetten rinner och det är inte pga av löpningen. Hur ska jag överleva det här. Resterande sträcka är jag halvvägs ut i skogen ett flertal tillfällen för att krama ett och annat träd.

Jag tar mig i alla fall hem utan olyckor, slutet gott allting gott.. förutom lukten.

3 kommentarer:

  1. Lär av en mästare. Man ska aldrig ge sig ut att springa utan att ha dasspapper med sig i fickan.

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=DERh5tN3Itc

    Det enda jag ser i det här klippet är Johan

    SvaraRadera
  3. Ja, slående likt måste jag säga

    SvaraRadera