torsdag 6 maj 2010

297

297 dagar kvar. Det går alldeles för fort. Inte länge sedan man satt här och sa att det var gott om tid att träna på, och det gick ju som det gick :)

Jag tror dock grunden kommer vara snäppet bättre denna gången då vi tränar rätt duktigt nu. Fick lite träningstips av min bror, en länk till expressen där dom tycker att man ska träna hjorthopp i uppförsbacke. Jag vet inte jag, man ser ju tillräckligt retarderad ut redan nu, det lär ju inte bli bättre om vi springer runt och hoppar som hjortar. Då står det nog inte på innan männen med vita rockar hämtar upp oss i Stångtjärn.

För övrigt så var jag nära döden i helgen när vi var ute och sprang. Folk tyckte vi var rätt värdelösa för att vi ramlade när vi åkte skidor. Det gick åtminstone fort i nedförsbackarna, det gjorde det inte när jag och Johan sprang i en liten nedförsbacke och jag snubblar på en stenjävel och ökar farten 200% och kan bara se framför mig hur jag kommer faceplanta rätt ner i en annan stenjävel och skrapa upp halva ansiktet, men jag lyckades på något sätt öka farten på benen och rädda mitt fagra ansikte från att ha agerat jordfräs.

Jag misstänker även att det är något fel på min hitech våg som jag köpte under Säsong 1. Vägde mig på morgonen, sedan klubbade man ner en brunbjörn och dennes familj. Därefter vägde jag mig igen. Jag hade gått upp ett kilo. Det måste ju ändå vara fysiskt omöjligt.

Nu blir det iallafall ut till Stångtjärn igen för ett nytt pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar