söndag 9 maj 2010

Fail

Johan var borta i helgen och det innebar att jag fick navigera själv i helgen. I lörsdags gick det smärtfritt, värre var det under söndagen.

Jag skulle prova ett nytt spår, ett 5.7km spår där man började samma som 6km och skulle komma fram vid stugan igen.Det gick för jävla bra att springa, hade ett bra tempo och var till och med nere på 7.24 på en kilometer! Efter cirka 3km ringer Hans Daniel och ställer dumma frågor, och som vanligt när man har med honom att göra så kommer det gå käpprätt vilken minut som helst.

Mycket riktigt.

Jag springer på, lättsprungen bana tills ungefär 4km strecket, då kommer århundradets jävla uppförsbacke, den tog aldrig slut. På toppen väntar en jävla vändplats, unga markeringar på någon stubbe vart man kan tänkas ta vägen. Hittar till slut en fin liten stig som delar sig, en stig som går uppför, och en stig som går nedför. Givetvis väljer man den som går nedför. När fanskapet i luren säger att jag närmar mig 6km börjar jag ana ugglor i mossen, skiten skulle ju bara vara 5.7km. Då uppenbarar sig äntligen en väg! Halleluja!

Tyvärr låg den förbannade vägen i Herrhagen. Nu måste jag alltså ta mig hela jävla vägen upp till Stångtjärn igen för att hämta bilen.

Efter ytterligare ~3,5km och rekord i antal svordomar når jag äntligen mitt mål! 5.7km vart tills slut 9.69km. Skulle bra gärna vilja veta var det var jag failade, troligtvis när jag valde den bekväma nedförsbacken istället för uppförsbacken.

Hur har det gått med träningen för Johan då? Jag vill ha en utförlig rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar