lördag 15 maj 2010

Kommandorullning

Var ute på 6km slingan idag och efter cirka 1,2km så snubblar jag för tredje gången under försäsongen på en jävla sten, de två första gångerna lyckades jag ju rädda upp situationen. Tredje gången gillt heter det väl. I en nedförsbacke springer jag som sagt på en sten och inser att det här kommer sluta i en faceplant. Men ta mig fan, som den Jean-Claude Van Damme man är så gör jag århundradets kommandorullning, givetvis i en vattenpöl, studsar upp som en skadeskjuten hjort och fortsätter i samma tempo som att ingenting hade hänt.

Givetvis hade man åskådare också, en tant med två hundar kanske inte såg situationen precis som jag och sa något till mig, men då jag hade musik i öronen så svarade jag bara med ett "hej hej" till vad hon nu sa, medans jag skamsen, förnedrad och pissblöt fortsatte min slinga.

Det var varmt idag skall tilläggas.

2 kommentarer:

  1. vi tycker andreas trones är mer än lovligt efterbliven.
    jädra bolsjevik!!

    /alla vi på landstinget

    SvaraRadera
  2. Jag kan trösta er med att ni är inte ensamma! Stå på er!

    SvaraRadera