måndag 2 augusti 2010

Dåligt

Ja, skämmes tamefan. Det är väldigt dåliga uppdateringar nu. Så här i semestertider har jag varit lite dålig med träningen, men ändå gjort en del pass.

Förra veckan införskaffade jag mig dock en Garmin Forerunner 305, hitech pryl som talar om för dig hur extremt jävla dåligt tränad du är. Förr kunde man bara gissa, nu får man exakta siffror på hur kass man är, underbart. Min hjärtfrekvens t ex., jag har en helt okey vilopuls på runt 70 slag i minuten. Efter kanske 90 meter utifrån mina tester under helgen så är jag uppe och sniffar på maxpuls. Det är lite jobbigt måste jag säga när 99% av träningen är kvar.

Jag kan verkligen rekommendera Garmin Forerunner 305, extremt kul pryl och avsevärt mycket bättre gps än den på iFånen. Tattar Intersport skulle ha 2500:- för skiten. Beställde den från PC City för 1700:- inkl frakt. Lagom prisskillnad.

Johan då? Ja.. vårt planerade bergspass under söndagen fick ett abrupt slut 7h innan vi börjat då jag får ett SMS som säger;

Du öh röttvin+mintu+veteöl=dåligt

Så var det med det träningspasset, och då jag är en person med lagkänsla så ställde även jag in mitt pass under söndagen och åt äckliga mängder med grillad kyckling och potatis istället.

1 kommentar:

  1. Det var fint vin: en trevlig shiraz/malbec blandning. Bra mycket bättre än att springa i backar och dö en liten, liten bit på insidan för varje steg.

    SvaraRadera