måndag 23 augusti 2010

Kost & träning

Kost är ju väldigt viktigt när man är elitidrottare som vi i Team Klistervalla. Tyvärr har jag inte levt som man lärt, dels för att jag är helt handikappad när jag kommer in i ett kök och dels för att man har exceptionellt bra grannar som kan laga mat (Läs Koppis).

Jag förstår fortfarande inte varför Percy Spencer aldrig fick ett Nobelpris?

Ett annat problem som jag har är Coca-cola. Det är gött, onyttigt och det konsumeras oändliga mängder. Once you go black, you wont go back, som man säger. Kan hända att jag hört det i ett annat sammanhang, men ni förstår poängen.

Nästa månad, alltså september ska det bli ändring. Under fyra veckor skall det icke konsumeras någon av Koppis exceptionella meny. Ingen annan pizzerias menyer för den delen heller. Inkluderat alla hamburgerhak och you name it.

Colan som tas intravenöst kommer även tas bort den med under fyra veckor. Min bror kommer säga att jag kommer misslyckas, men det gör han alltid. Han har kanske rätt i 95% av fallen också, men han kan inte parkera så han kan vara tyst. 1/9 till 1/10 är det nolltolerans mixat med extremt hård träning så får vi se om vi kan få ner hunk kroppen ett par kilon till.

Träningen under veckan har gått OK. Efter 20km förra lördagen så vart det ett 8km på måndagen, ett 5.7 på torsdagen, ett 1.8 på lördagen samt en 4.2:a på söndagen.

Tycker det är dags att för Johan att komma med lite uppdateringar till våra läsare nu. Skäms Johan.

1 kommentar:

  1. Klart du kommer att klara det här. Men försök ät något annat än fiskpinnar och pulvermos

    SvaraRadera