torsdag 17 mars 2011

Företagsstafett

Imorrn är det dags att avsluta skidsäsongen med en Företagsstafett på Lugnet. Formen är sisådär faktiskt, har inte rört ett par skidor sedan Öppet Spår.

Förra året ställde jag givetvis också upp.Jag var den enda som efter 1,7km såg ut att ha åkte en femmil när jag låg där och frustade i ett antal minuter efter växling. Ni kanske minns Petter Northug i VM nyligen, när han låg där helt utslagen, gråtandes och förnedrad. Eller ja, förnedrad kanske han inte var då han inte kom sist som jag gjorde, men ni fattar poängen.

Efter morgondagen så förseglas vallaboden igen och öppnas ej förräns om tidigast November.

Nu tar vi istället snart tag i träningen inför Lidingöloppet. Är det någon som sitter på ett bra träningsschema inför detta idiotiska lopp så tar vi gärna emot sådant. De jag har hittat innehåller bara massa lögner och falsarium, som t ex att man efter cirka 7 veckor kommer springa "njutpass, 18km". Jag betvivlar starkt att man någonsin kan springa ett njutpass på 18km. Helt omöjligt.

Auktionen går ut imorrn! Ta ert förnuft till fånga och buda vettja!

Startskottet går 1830 för stafetten. Man får medalj. Om dom nu inte gjort som det där förbannade Falun-Borlängeloppet och förått oss elitidrottsmän och tagit bort det.

2 kommentarer:

  1. Jag kommer givetvis beskåda detta på plats och se till att Peter inte skämmer ut laget.

    SvaraRadera
  2. Johan...
    Det tvivlar vi inte på..
    Tror jag...

    SvaraRadera