torsdag 10 mars 2011

Välgörenhetsauktion

Det finns vissa problem här i världen som är värre än andra.

Hur många tråkiga vinterkvällar har du suttit hemma och tänkte "fan, tänk ändå den som hade pussel med Johans målfoto från Öppet Spår man kunde lägga", eller när du är på väg på fin bjudning och inser att det är rödvinsfläckar på slipsen. Har du då inte tänkt, "den som ändå hade en slips med Johans målgång från Öppet Spår på".

Men framför allt, när du kommer ur duschen och famlar efter handuken som inte hänger där han ska. Handen på hjärtat, har du då inte tänkt att "tänk om man kunde torka sin våta lekamen med en bild på Johan när han går i mål i Öppet spår?

Tänkte väl det.

Därför har vi, i en vacker hyllning till Johans insats i Öppet spår 2011, tagit fram några exklusiva prylar endast för er som läser bloggen. Naturligtvis med en noga utvald bild.

Men stod det inte auktion? Korrekt.

Vi har beslutat oss för en liten stöd auktion till Falu IK som drar dessa eminenta spår i Stångtjärn. (det är en liten ursäkt för alla spår vi haft sönder).

Det som ligger i potten är alltså ett pussel, en handduk och en slips. Bilder finns längre ner.

Ni budar i kommentators fältet. Ni anger vilken pryl och vilket pris. Minst 10kr i höjning och utgångsbudet är helt enkelt 0.

Vinner ni så skickar vi prylen till er och ni betalar in slanten till Falu IK på PG 264 515-8 och anger "spårbidrag". Vi kommer inte att bemöda oss med att kontrollera att inbetalningen, utan vi litar på er läsare. Fantasi bud bortses naturligtvis ifrån.

Fredag den 18 mars klockan 12:00 stänger vi våran fina auktion och hoppas vi dragit ihop minst 30 kronor vid det laget.

Bilder på dyrgriparna (handduken är mer en tvättlapp och pusslet kommer att levereras i bitar):









21 kommentarer:

  1. Bjuder 10 kr x 2. Handduk och slips. Pusslet vill jag fan inte ha; i min mening en vulgär aktivitet för plebejerna att syssla med, lägga bitar i mönster

    SvaraRadera
  2. Pussel 100:-, jag behöver en hobby

    SvaraRadera
  3. 25 spänn för slipsen, en kultklassiker

    SvaraRadera
  4. 100:- för kulthandduken, en vacker dag blir den värdefull.

    SvaraRadera
  5. 110 pix för pusslet, barnen behöver mer indoktrinering än Stefan behöver en hobby./stef

    SvaraRadera
  6. Har Johan torkat sin svettiga lekamen med handduken? Det torde ha en enorm verkan på handdukens värde om den impregnerats med veritabelt framgångselixir.

    SvaraRadera
  7. Åberg: Handduken är för närvarande obesudlad. Men om önskemål finnes så ser vi naturligtvis till att möta dessa.

    SvaraRadera
  8. Då bjuder jag 120 kr för den torra handduken.

    SvaraRadera
  9. 50 svenska kronor för slipsen plus ett muntligt, juridiskt bindande, löfte om att slipsen kommer att bäras på Trones 30-års firande

    SvaraRadera
  10. Min sambo är en jävel på att pussla och förnedrar mig totalt varje gång jag försöker. Behöver övningsmaterial. 210 för pusslet.

    SvaraRadera
  11. Jag bjuder 200kr för slipsen.

    SvaraRadera
  12. Dåså, pussel och handduk till Åberg för totalt 330 spänn. Om Herr Åberg meddelar mig adress via mail: trones@idrestugor.se så postar jag dessa otroligt fina prylar till dig. Eller om du vill få dom levererade på annat sätt :)

    Slipsen till Bo för 200. Ja, jag är medveten om att budet las efter stängning. Men eftersom 1. Kulturmuppen är snål och 2. Falu IK behöver spårbidraget så dömer jag till Bo's fördel.

    Så, som det står, betala in summan på PG 264 515-8 och ange spårbidrag så blir vi glada, Falu IK blir glada och ni blir också glada.

    SvaraRadera
  13. J'accuse! Trones för att vara korrupt av Khadaffi klass. Usch för riggade tävlingar. Jäkla lallande

    SvaraRadera
  14. Det var som fanken, både tvättlapp och mental utmaning gick till Linköping!

    Pengar insättes så snart jag anländer hemmet, dvs imorrn.

    Kan vi bestämma att Team Klistervalla levererar troféerna vid Mera Lera 12-timmars? www.ml12h.com/

    Det blir roligt!

    SvaraRadera
  15. Leverans i Linköping... Jahapp.

    En fråga, tänker du cykla det där vansinnet eller arrangerar du?

    Fast vi kanske skulle anmäla Johan och lura i honom att han åker ner bara för att överlämna grejerna. Vad säger du brorsan?

    SvaraRadera
  16. Jag har hittills inte tvingats att anmäla mig som deltagare, det kan vara för att jag hellre hänger mig i källaren än kör solo och ingen velat ha mig i sitt lag.

    Fördelen med att köra i lag är att bara en i taget behöver vara ute på banan och lida medans övriga förlustar sig i tävlingscentrum.

    Om allt går vägen kommer jag att klara mig undan med att vara slava med banarbete i flera månader och sen vara funktionär i 15 timmar eller så på tävlingsdagen. Fast om rätta laget dyker upp så kanske man gör nåt hel-crazy och anmäler sig... vem vet?

    21 augusti är det.

    SvaraRadera
  17. Skulle bara komplettera med två småsaker här...

    1. Pengarna är skickade.

    2. 20 augusti skulle det stått. Lepriga fingrar...

    SvaraRadera
  18. Se roligt ut faktiskt, tyvärr så äger nog ingen av oss en cykel som går att cykla på i skogen.

    Men vi kan nog säkert lura ut Johan på en kärringhonda i 12h. Det fixar han nog galant!

    SvaraRadera
  19. Han kan få låna ett vrak av mig :-)

    SvaraRadera