onsdag 13 april 2011

Jaha...

Jag fick ju då det tyska monstret levererat idag! Den var ju givet nermonterad när den kom så jag fick mitt crew att sätta ihop skiten eftersom jag har tummen mitt i handen och armen uppkörd en halvmeter i röven.

Av någon jävla anledning så får man tydligen inte med pedaler när man köper en cykel. Det är ju som att jag beställer en Harley Davidson och får den levererad utan motor. Nej, det där övergår mitt förstånd.

Fick iallafall förklarat för mig av nördarna på jobbet att det har nåt skit med skor att göra. Skiter väl jag i. Sätt på ett par pedaler så får jag ta problemet där ifrån. Nu knatade jag, eftersom jag spenderat mina livsbesparingar på en cykelfan utan pedaler, till Clas Ohlson och köpte mig ett par rejäla kvalitétspedaler för 69 svenska riksdaler.

Tillbaka till jobbet för att pilla fast dessa, övertalar skotten att han ska sätta på dessa produkter utav svensk kvalitét. Första sitter som ett smäck, men den andra ger han till mig...

Lite skeptiskt tar jag pedaljäveln och får faktiskt fast den. Succé helt enkelt. Tar ett varv på kontoret, riskerar livet minst två gånger på de 12 meter jag åker.

Skulle egentligen jobba ikväll, men Erik tyckte att vi skulle ut och prova lite. Jag har alltså inte suttit på en cykel sedan september, och innan det kanske 10 år sen. Vi möts vid 19. Erik tycker att vi ska cykla upp och ner för Källviksbacken.

Jaha.. ok.

Skitjobbigt, men vi tog oss upp till nånting, vet ej om det var Källviksbacken. Sen var det bara rätt ut i en skog utan stig för att ta sig ner. Helt livsfarligt. Och förjävla roligt! Erik tog lite actionfootage när jag helt galant manövrerar i skogen och dodgar fails med min bepansrade pung. När vi är nere så visar gpsen att vi har åkt ner på fel sida av berget så vi är nån kilometer bortom City Gross. Fail..

Här borta börjar Erik en kavalkad av fails helt plötsligt. Undertecknad gjorde givetvis inga fails.

När jag fick cykeln idag så sa jag att den här kommer vara trasig inom två veckor. Jag spöade det påståendet med cirka två veckor. När vi skymtar City Gross så ramlar en kvalitétspedal av. Jag monterade EN sak på det tyska monstret och det var den högra pedalen och som ni förstår så var det givetvis den högra pedalen som har monterats fel och, ja, man kan väl säga att det inte finns några gängor kvar på varken pedalhelvetet eller den där jävla grejen man sätter fast skiten i.

Så det här kan mycket väl ha vart ett 13 000:- träningspass. Får väl se hur mycket det kostar att byta sånt där...

Till råge på allt har jag enorma skavsår i röven.

4 kommentarer:

  1. Ring mig i morgon så fixar vi det. (eller jag fixar och du kollar kanske)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Du kan ringa mig om skavsåren...

    SvaraRadera
  4. Så du tror att det går att fixa alltså? Stabilt \ o /

    Skulle uppskatta om du kom och masserade mina skinkor Johan.

    SvaraRadera