onsdag 4 maj 2011

Backträning

Hängde med eliten i Running Wild till Lugnet idag för lite backintervaller. Den vite Heile Gebrselassie i RW steppade lättsamt upp till toppen utan bekymmer.

Själv grät jag inombords, blodsmak i munnen och hade ett hjärta på uppåttjack. Benen var tunga som bly redan efter cirka 75m och jag la mig strategiskt längst bak tills jag var utom synhåll från de andra så jag kunde gå. Givetvis låtsades jag jogga lite när dom såg mig igen.

Nya tag i helgen, får se om det blir lite cykling men tyvärr lär jag väl försöka springa lite så att man åtminstone överlever bilresan ner till Lidingö senare i sommar.

Förövrigt det 300:e blogginlägget i bloggen! Samtidigt har vi haft cirka 8.500 unika läsare och nästan 30.000 besök. Kul att några har för mycket fritid och för lite hobbys och läser våra meningslösa inlägg!

2 kommentarer:

  1. Äh. skit i löpningen! Cykla dig i form.

    SvaraRadera
  2. "[...] Lidingö senare i sommar."

    Sommar?

    Har ett tips: Om ni kan tåla er till slutet av september så får ni lite sällskap där på Koltorps gärde.

    SvaraRadera