onsdag 11 maj 2011

TKV vs Älven runt

Vi ligger i. 24km cykling igår för min del, och det var relativt tunga ben idag. Running Wild Björn ville ha med eliten i TKV till Älven runt idag, kanske mestadels för att han inte ville åka kollektivtrafik, men efter ett kort teammöte med mig själv bestämde jag mig för att ställa upp, trots de sega benen.

Folk måste ha fått reda på mitt beslut för det var kaos när vi kom dit. Arrangörerna kände ju givetvis till TKV när jag anmäler mig till detta anrika lopp.

Det var sånt tryck i sekretariatet att starten blev uppskjuten 10 minuter! Förstår ni hur mycket folk det var som var där!? Folkfest helt enkelt.

Starten gick till slut, och jag hängde väl på ett tag dom första 500m, men när pulsklockan skällde ut mig och talade om för mig att några jävla 5min/km ska jag då fan inte försöka mig på så fick jag släppa lite. Eller ja, ganska mycket faktiskt.

Tog mig till slut i mål, först av alla som gick, 33.42 på 4.45km. Ett tag hade jag faktiskt ett mål att ta mig under 30 strecket, men jag gav fan i det.

RW Björn kom in på runt 19.40 någonting och arrangörerna slet av han nummerlappen då dessa hade tagit slut och nya löpare behövde lappjäveln. Folkfest som sagt.



Medalj fick man oxå, succé!

Och icke att förglömma köttsåret som uppstod under cyklingen igår, blodet bara sprutade. Skall tilläggas att jag stod still före failet.

3 kommentarer:

  1. Farten förlåter. Står man still får man sätta ner nån del av kroppen. Många väljer då foten...

    Fast du kanske inte vill slita på skorna. :-P

    SvaraRadera
  2. Fast om jag står still så så har jag ju troligtvis alla kroppsdelar i marken redan. Om jag inte står still och balanserar på ett ben då, men det gör jag aldrig då jag har rätt kass balans.

    Och ja, det är dyrt med skor.

    SvaraRadera
  3. En spd-vurpa utan spd-pedaler? Då finns inget som hindrar att skaffa såna :-)

    SvaraRadera