fredag 20 maj 2011

Tillbaka till aidensfie..Åsbo

Då var man där igen. Förra året bjöd Peter på en överraskning i skogen och avslutade med att köra kommando sista biten. Igår gjorde jag intetdera, det gick galant hela vägen. Banan eller "kompisleden" som någon scout valt att kalla det är skamligt dryg i början. Rakt uppför i en evighet och sedan mest nerför.

Varför någon skulle ta med en "kompis" och gå där är för mig en aning bekymmersamt. Sträckan är väl runt 5km totalt vilket Är en barnlek nu förutom backarna såklart.
Peter valde att inte följa med, nu frågade jag aldrig men jag kan för det mesta föra hans talan. Johanna fick agera stand in vilket gick uselt, eftersom hon både sprang bra och var glad.






5 kommentarer:

  1. Ni gick inte på skattjakt på slutet då? Det bruna guldet kanske låg kvar!

    SvaraRadera
  2. Det fanns gott om brunt guld från hästar dock...

    SvaraRadera
  3. Johan liknar alltmer en kenyan. Frånsett kulören.

    Hur går det för Peter? Behöver han en morot? Eller piska? Eller bara plåster?

    SvaraRadera
  4. Det går inte alls just nu. Har fått lite problem med en fot som gör att jag inte kan springa. Katastrof.

    SvaraRadera
  5. Osis.

    Cykla då, funkar det?

    SvaraRadera