torsdag 22 oktober 2009

Action-reportage 2.0

Ja.. jag har då legat däckad i nån sorts influensa hela veckan, så träningen, tillsammans med det mesta annat har legat i malpåse. Jag lite förra veckan, men inget intressant hände där, ja, förutom att nån släppte sig jävligt illa, varken brorsan eller Johan var där, så jag hade ingen huvudmisstänkt. Dock verkade andra ha mig som huvudmisstänkt, men det kan jag kategoriskt förneka.
Sen är jag MYCKET upprörd att min egen bror slår sig ihop med svinpälsen Klas och fabricerar ihop bilder och historer. Jävla Se och Hör journalistik. Dock sa jag till Klas att som straff för att han gör det här emot mig så kommer Mora att vinna i derbyt. Klas sa då "Om Leksand förlorar ska jag äta bajs". Lif - Mik 1 - 4.... Så Klas. Upp till bevis!

Men i alla fall, i dag är jag på benen igen, och vad gör sig inte bättre en torsdags kväll än att samla ihop Dagcenter gänget och bege sig till Intersports Längdkväll? Själv klart tog jag med kameran för att dokumentera utfykten (måste komma ihåg att skaffa gula reflexvästar och hjälmar till Peter och Johan inför nästa utflykt).
Vi glider iaf in på Intersport som om vi äger stället, folk känner ju igen elitåkare när dom ser dom. Vi snackar med en gubbe där lite om olika skidor och grejer man behöver, vi inser rätt fort att våran budget sprack rätt duktigt. I alla fall så snackade dom om att det var viktigt med rätt hårdhet på skidorna, var dom för mjuka så fick man inget glid. Så vi frågade naturligtvis vilken hårdhet han rekomenderade till oss.. Han tog sig en rejäl titt på oss och sa "Armeringsjärn".

Så mycket skidor, vad ska man välja?

Nåja, efter en stunds dividerande så bestämde vi oss på att slå till på ett par fina jävla Fischer. Självklart lär ju hela teamet köra med samma grejer, så vi tog samma sak allihopa.

Här testas skidorna ut på Brorsan. Killen nere vid skorna såg mer och mer äcklad ut ju närmare brorsans fötter han kom.




Johan får också hjälp


Brorsan kollar in extrautrustning, det här är en kombinerad suspensoar och pissoar. Man skyddar nötterna och slipper stanna för pissepaus och tappa viktiga minuter i loppet.


Vi tog lite sponsor bilder, jag kan inte riktigt avgöra vem av oss som ser mest ut som en idiot (eller jo, det kan jag, Johan).



Efter fått skidorna utprovade och poserat lite med dom så ska vi testa pjäxor. Dom var beställningsvara så han skrev upp våra namn och telefon nummer, först ut var Johan, så han skriver upp namn och frågar "Nummer?". Johan börjar förvirrat titta runt sig och och stamma "ööh, va, startnummret?". Jag och brorsan vrålar i kör "MEN IDIOT" och han lyckas tillslut haspla ur sig sitt telefonnummer.

Så här såg våra vackra pjäxor ut, ser dom inte jävligt snabba ut?

Vi vart visade in i verkstanden härnäst, vi skulle sätta på bindningar på skidorna. Inne på verkstaden så hade dom en almenacka på väggen med vintersport tema, johan försökte för övrigt stjäla den, men misslyckades:



Efter vi fått på allt skit där så skulle vi titta på stavar, han, våran personliga assistent sa att det fanns stavar för mellan 600 och 2500. Han började pilla lite på 2500 kronors stavar.. men för det priset förväntar jag mig att dom stakar själva, men så fan heller. Så det vart ett par Swix med hightech remmar för 800 spänn.

Äckligt mycket fattigare så packade vi in grejerna i bilen och stack innan vi vart lurade på mer pengar.



Känns som vi är jävligt redo för Vasaloppet nu, vi vart lovade att dom här skidorna praktiskt taget åker sig själv, så frågan är om vi behöver träna nåt mer nu?

4 kommentarer:

  1. Fan va asbra! Men Peter hade ju inga pengar... snattade du dina skidor eller ställde Intersport upp som sponsor? Jag saknar ett lagnamn också... "Offerblod i vallabod" tycker jag är fint.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ja Björn, det är korrekt att vi har sponsring, men precis som Notts Country FC så vill finansiärerna bakom detta vara helt anonyma.

    SvaraRadera
  4. Hörde att Fisher numera gått i konkurs pga att de förknippas med en trio Dagcenter-åkare.

    SvaraRadera