måndag 12 oktober 2009

Är det en älg?

Var riktigt bra förra veckan, 4 spinningpass med Johan och Brorsan, kändes riktigt bra. Jag hoppas på att följa upp den med en lika bra vecka nu, det börjar ju närma sig med stormsteg. Dock lär jag väl ha förstört hela veckans träning med en liten fylla på lördagen, brorsan var med också, rykterna säger att han somnade på toaletten hemma. Träffade även bloggens egna lilla kulturmupp, ni vet han som vann sylten, som han inte fått.. Så han var lite upprörd och hotade med att läsa Franz Kafka's Processen högt för mig om han inte fick sylthelvetet. Så jag lovade dyrt och heligt att han skulle få sylten.

I alla fall, den här veckan får vi klara oss utan Johan. Varför frågar ni er då? Jo.. Johan jagar älg. Det är helt sanslöst, Johan har vapenlicens, vi pratar om mannen som inte kan se skillnad på Helen hunt och Jodie Foster. Hur FAN ska han se skillnad på en älg och annat levande i skogen? Jag vet i alla fall att jag håller mig inne så länge han knatar runt nånstans med ett skarpladdat vapen.


Jag får lite rapporter från älgskogen i allafall.. Jag ska redogöra lite här.


Första SMS:et från Johan:

"Möte idag. Det började med starköl från Nynäshamn och ölkorv, sen drog jaktledaren lite buskishumor innan alla körde hem fulla och glada".

Det verkar ju... stabilt?

Det fortsätter:

"Älgjakten är en lögn, finns inga djur i skogen. Har suttit här ett tag och kan konstatera att det är kallt, vått och luktar fan."

Den naturälskande Johan har talat.

Jag fick även en bild på Johans fina pass:



Det ser ju rätt mysigt ut måste jag säga.

En fråga jag ställer mig bara... eftersom jag rest en hel del med Johan så vet jag att saker han inte kan leva utan är puder, ni vet sånt där man har på ungar för att dom ska hålla sig torra, och Body butter, s.k. balsam för kroppen. Hur gör Johan för att applicera body butter och puder ute i älgskogen? Eller kommer han vara tvungen att bada i skiten när han kommer hem för att väga upp att han inte kunnat använda det i skogen? Kan bodybutter kanske locka sig till älg? Ja, vi får se.

2 kommentarer:

  1. Somnade och somnade, ja det kan man väl kalla det, men det var ju för att jag körde intervall träning runt tisken, omkring halv 4 snåret. Och när jag således kom hem hade jag tatt i så pass mycket att jag fick mata räven, och när jag låg där och funderade över hur mitt pass skulle se ut under söndagen somnade jag. Så var det med det.

    SvaraRadera
  2. Hur länge ska Johan bo i skogen då? Hittar han verkligen hem?
    jag hoppas att det var ett luftgevär han hade med sig.... det kan ju bli farligt annars....

    SvaraRadera