fredag 11 juni 2010

Tights, nya strumpor och storform

Ja, nu är det inte mig titeln syftar på utan givetvis Johan. Igår dök han upp med ett par sproilans nya springtights, nya strumpor, en nygammal Landstingslöpar-tshirt och ett armband till sin iPhone.

Han har även lagt sina surt förvärvade pengar på en iPhone-app som håller koll på hur fort han springer, stigning, kartor, e-postnotifiering, brända kalorier osv. Efter onsdagens pass på 8km visade han stolt upp att han på 53 minuter gjort av med 6000 kalorier. Jag och Johanna tyckte att det lät lite väl mycket för endast ca 50 minuters löpning, det är ju ända typ en veckas intag av kalorier.

Jo, men det stämde, Johan hade fyllt i sin vikt i iPhonen så den räknade rätt. Johan nämde även att applikationen krävde ett tresiffrigt tal så han hade ju givetvis följt instruktionerna och fyllt i 888. Så Johan, 24 eller vad fan han är, 888kg sprang 8km på cirkus 53 minuter. Han är ett medicinskt under. Dags att kontakta Aftonbladet för ett reportage om hur han har gått till väga.

Tillbaka till gårdagen och tightsen då. Det kan väl bäst beskrivas med ett utdrag från Onkel Kånkels storhit Jag sög tomten suga pappa.

Kan detta vara tomten(Johan) stor och tung?
jag börja se konturen av en pung.


Hursomhaver, Johan sprang så jävla fort med sina tights att det uppstod rökmoln efter honom. Själv körde jag mest intervaller i mina icke tights minst 400m bakom Johan så jag slapp skämmas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar