fredag 16 september 2011

Avskedscykling

Den där förbannade skotten ska ju flytta tillbaka till the motherland nu i helgen och arrangerade givetvis en sista MTB-tur i de Lugnetska skogarna idag på förmiddagen.

Givetvis ställlde man upp på det då man är elitidrottsman. Har dock inte cyklat på bra länge så mitt scrotum är i uppror just efter 2 timmar expressbehandling av cykelsadeln.

I vanlig ordning la jag mig sist i ledet och höll koll så ingen halkade efter då min form är oroväckande jävla ursämst just nu så jag längtar till nästa helg då jag ska få springa 30km.

I vilket fall som helst så var så inihelvete blött i skogfan att jag började undra om jag inte hade svängt fel och kört ner i Runn. Men det skulle tydligen se ut så.

Uppför uppför, extremt lite nedför, uppför, genom Östersjön, uppför, ner och igenom Siljan, uppför uppför, en hel del nedför, uppför, nedför till mål. Banan gick ungefär så och runt 2 timmar senare var vi nere vid Lugnet igen och pressade i oss en grillbuffé.

Försöka jobba efter något sånt här idiotiskt är tungt.


1 kommentar:

  1. Hade liknande upplevelser på Kinnekulle i helgen. Förbanne den som lagt leden genom varenda kohage.

    Som lök på laxen: decenniets buk-ras med dito feber.

    SvaraRadera