söndag 23 augusti 2009

Action-reportage

Min bror skulle "springa" en sträcka på vasastaffeten, så självklart, utan tanke på min egen säkerhet, gav jag mig ut i fäders spår med en kamera för att dokumentera detta för våra läsare.

Peter hade blivit värvad av Running Wild till att "springa" en av de korta sträckorna i vasastaffeten. Han skulle "springa" mellan Oxberg och Gopshus, så mot Oxberg jag begav mig.





I Oxberg träffade jag på resten av Running Wild gänget som stod och väntade med spänning på växlingen.


Här ser vi Björn "Ooh en kamera" Gustafsson.


Inför växlingen kommer Magnus Knutsson i raketfart:


Peter står förväntansfull vid växlingen, strax efter den här bilden togs försökte Dagcentret i Oxberg ta med sig min bror, dom trodde han hade rymt:


Tack vare viss kännedom inom diplomati så lyckades lagledare Klas ändå förhandla sig till att Peter fick starta, och vilken start sen, han fullkomligt flyger fram:


Här kommer han flygandes fram på startsträckan i klass med Usain Bolts tider på 200 meter, man kan verkligen se vilket fjäderlätt löpsteg han har. Lägg även märke till Korvskinnet Melkers har lånat ut till brorsans tävlingsuniform.



Här försvinner han in i skogarna och lämnar bara damm efter sig:

Jag kastade mig i bilen för att hinna köra till Gopshus för att fota upploppet, jag menar, 4,7 km? Han borde vara framme på ett kick. Jag parkerar och tar plats vid målfållan, strax därefter rullar Running Wild bussen in på parkeringen:



Jag väntar... väntar och väntar. Man börjar städa området och montera ner kontrollen så sakterliga. Så jag börjar fundera på om en björnhona ute i skogen fattat tycke för min bror, men efter en evighet dyker han upp, lägg märke till handplaceringen. Han kallas inte T-rex för inget

Upploppet med lätta steg:

Man skulle kunna tro att det är Stockholm maraton han har sprungit:


Vart är hjärt-lung apparaturen?

Lagledare /coach Klas har precis sett Brorsans reslutat tid.


Lagledare/coach Klas ger brorsan en skopa ovett för genomklappningen:


Jävla Klas, jag ska dra på honom en smäll.


Buuhuhuhu, allt jag ville var att göra Klas stolt, och jag får bara skäll
Innan stämningen vart allt fört härsken mellan Klas och Brorsan lämnade jag Gopshus med känslan att jag gjort ett lyckat action-reportage.

Jag vill även flika in att jag försökte få Johan med mig ut på den här vändan. Men nej nej, Johan skulle dricka vin. Alltså.. vi måste ta tag i Johan på allvar, det här med att träna verkar inte falla Johan på läppen.. faktum är att Johan såg ut så här sist jag tog upp frågan om träning:


Väl mött!

1 kommentar:

  1. Vilket äventyr, tråkigt att inte Laktos-Johan gjorde dig sällskap men han kanske hade hittat en vin-tetra istället?! Men jag undrar hur du kunde undkomma dagcentrets personal och erkänn att det var din Samhalls-buss som du kom i!

    //Jenny

    SvaraRadera