måndag 24 augusti 2009

Vasastafetten

Som min brors ingående reportage nedan beskriver det; jag och laget gjorde succé i årets upplaga av Vasastafetten! En stabil sistaplats på min sträcka och en fin fin 92:a plats av 95 deltagande lag totalt för Running Wild. Man kan inte annat än att vara en smula stolt!

P.Trones på sträcka 7, 4.6km Oxberg - Gopshus.
Sluttid: 38.27

Lite missnöjd faktiskt, hade hoppats på under 35, men jag lyckades inte pricka toppformen i tid helt enkelt. Dessvärre hade varenda jävla 70-årig kärring i gjort det istället. Tappade räkningen på hur många damer över 65 som sprang förbi mig i spåret till slut men det måste vart minst 50% av PRO's medlemsantal!

Men skam den som ger sig, vi får ta nya tag och kämpa vidare, men man börjar bli lite kallsvettig - bara 187 dagar kvar och formen är ju sisådär med. Det är i alla fall skönt att veta att man kommer ha Johan bakom sig så man inte hamnar sist.

1 kommentar:

  1. Trones med stort A, sällan har jag skrattat så mycket. Synd bara att Jenny inte skickat länken tidigare; hade jag vetat att du håller på med elitidrottsträning hade jag förstås låst in båtmotorn. Rodd är inte så dumt när man går ifrån så där -350 konditionsmässigt (man slipper i alla fall skavsår åtminstone på fötterna). Går racet runt Hosjön någon gång är du välkommen att vätska upp dig med rent källvatten ( utan tillsatser dock). Kämpa på och lycka till. Ser fram emot nästa rapport och glada? skratt. Sylvia (Jennys mamma)

    SvaraRadera