måndag 17 augusti 2009

Mini-camp

I söndags var det ett litet mini-camp hemma hos brorsan. Jag, brorsan och laktos-johan möttes upp i Hosjö för att graciöst ta oss runt Hosjön, en sisådär 12 mil eller nåt sånt tror jag det var och redan i första backen kan man se en antydning till hur Vasaloppet kommer sluta i vinter .




Jag, hurtandes längst fram med spänstiga ben, som för övrigt hade spelat match i 3h dagen innan, brorsan tätt efter... och sedan långt efter, vem annars, Johan.

Det gick förjävla slött må jag säga, jag och brorsan var helt överens om att det var dödlasten Johans fel. Men vi tog oss runt till slut och nådde slutmålet för att intaga en måltid som brorsan lovat oss!

Det tog ca 0.2sekunder efter att vi kommit innanför dörren innan Andreas 'Surbuk' Trones stormade dass för en attack bajning.



Efter cirka trekvart kom han äntligen ut och skulle laga mat åt oss lite mer stiliga pojkar. Mycket konstiga grejer i hopkoket han slängde ihop, och man kan inte vara annat än skeptisk när maten innehåller saker som; svamp, bon jong(eller va fan det gröna hette), kokosmjölk, äggnudlar, morötter + andra sorters nyttiga grönsaker, men det är tur man inte är kräsen - det var en helt okey måltid.






Så! Bevis på att vi faktiskt tar detta seriöst och siktar på topp 100 placeringar i Vasaloppet 2010.

1 kommentar:

  1. Vadå surbuk? Är det nån som sitter på muggen 2 - 3 timmar i sträck så är det väl för fan du brorsan? Dom har ju to.m. varit tvungen att kakla om hela ditt badrum för att du skiter så jävla illa.

    Jag vet inte vad vi ska göra med Johan på vasaloppet, vi ska vi dumpa dödlasten i första backen bara eller?

    SvaraRadera