lördag 1 augusti 2009

Semester

Ja, som min bror sa, uppdateringarna haglar inte just nu. Men är det semester så är det. Var ju drygt en vecka i Danmark med Johan och kikade på 4 Metallica spelningar. Samtidigt passade vi på att göra en liten hälsoresa av det hela. Vi åt på ställen som:
  • Spinach King
  • Beansalad Hut
  • McKålrot

Till detta drack vi en hel del Danskt mineralvatten som skulle vara fullspäckad med vitaminer och mineraler. Tuborg nånting... Bra skit iaf. Utöver detta hade vi läst att meditation kunde vara bra inför ett lopp, så vi köpte lite rökelse och mediterade där på baksidan av hotellet medans vi drack det danska mineralvattnet. På rummet hade vi naturligtvis också morötter och selleri som vi dippade i böndip mellan måltider. Känns som resan i hälsans tecken var lyckad.

Vi gjorde även ett stopp i Gränna där vi hade hört att det fanns en bra specialbutik för hälsokost. Vi hittade faktiskt flera!

Metallica då? Jo, det var jävligt bra i vanlig ordning. Arenan var speciell, man tyckte in så mycket folk det gick, sen serverade man starksprit uppe på det. Det hade ju aldrig hänt i sverige, men å andra sidan var det ett jävla drag på publiken i trägseln och fyllan.

Johan ställde till med massa problem under hela resan, från idiotin med camping biljetten till små misslyckanden hela tiden. Jag tror jag vart 6 år äldre på den här veckan med Johan. Johan hotar dessutom med att han ska avslöja i bloggen att jag överdriver och förvanskar historier till hans nackdel. Det kan jag med all bestämdhet förneka, jag har aldrig varken överdrivit eller fått mig själv att framstå som aningen mer oskyldig till misstag. Så, då har vi avklarat det.

På en pub i köpenhamn hittade vi RW-Klas tvillingbror. Eller det var kanske han? Han kanske bara låtsades som om han inte kände igen oss?

Sen jag kom hem från Danmark så har jag helt enkelt fortsatt i Hälsoresans tecken, en hel del mer av det danska mineralvattnet har gått åt. Enda problemet jag har hittat med mineralvattnet är att det är så gott att man gärna dricker för mycket av det, med kraftig huvudvärk som följd.

Nu drar jag till Irland i morgon i 11 dagar eller vad det nu var. Det blir nog också lite hälsotema på den resan. Har te.x. hört att irländarna har ännu bättre mineralvatten än vad danskarna har, måste kolla upp det. Det lär bli dåligt med uppdateringar under Irlandsresan tror jag, så ni får hoppas att Brorsan och Johan den laktosintoleranta håller ställningarna här.

Bloggen har genomslagskraft för övrigt, i Malmö bad våran värd om ursäkt för att det inte fanns något mjölkfritt bröd åt Johan. Bloggen är på väg mot något stort, jävligt stort.

Dessutom har min bror lyckats skållat sig under vasaloppsträningen. Vem har sagt att det här är en dans på rosor? Nej, det är förenat med livsfara som Peter har påvisat. Han stod i duschen och "skugg-stakade" för att få in den rätt tekniken och lyckades slå till kranen så det vart fullt ös på varm vattnet och skållade honom röd. Men det positiva var att han fick öva spurt ut ur duschen.

Man ska lägga ett skambud på brorsans rollerblades kanske? Eller ett byte mot turtle vax produkter?

Nej, mot Irland, men jag lämnar er med ett hälso ordspråk:

En bra dag börjar med en bra avföring

1 kommentar: