fredag 21 augusti 2009

Betraktelser

Jag har ju varit på Irland i 11 dagar. Riktigt schysst, jag gillar verkligen Irland, och ja, det har nog nåt att göra med alla pubar. Tyvärr gör det inte direkt underverk med träningen, god mat och dryck i direkt onyttiga mängder. Visserligen har man gått massor, man tycker att fan, nu har jag gått konstant i 5 timmar en. En liten efterätt till maten är man väl värd? Problemet är ju bara att man kanske gått bort 500 kalorier men man trycker i sig Häägen-daaz glass med belgisk våffla och sirap som kanske innehåller 15.000 kalorier i stället. Men å andra sidan är det så här, vetenskapligt bevisat, i mat som äts utomlands neutraliseras kalorierna och bara träningen tillgodoräknas. Så.. Med det som bakgrund så har det här varit rena hälsoresan.

Min bror ska tjuvstarta lite i fäders spår i morgon. Han ska springa en sträcka i Vasastafetten åt Running Wild. Jag ställer mig lite frågande till det här, har nån sett min bror "springa"? Jag har sett fjäll som rört sig fortare. Ja, det här ska i alla fall bli intressant.

Jag och brorsan håller i gång lite i alla fall, Laktos-Johan då? Med tanke på det skrämande resultatet runt Hosjön så kan jag garantera att Johan inte lyfter ett finger om det inte innebär att gå och fylla på kaffekoppen eller besöka sin porslinstron. Jag tror vi måste knuffa honom runt vasaloppet om det här ska funka.

Har inte snusat på 87 dagar nu, inte illa måste jag säga, trodde inte jag skulle ha sån karaktär. Jag trodde att min karaktär skulle ligga ungefär i nivå med en kamrat, som vi för anonymitetens skull kan kalla Snus-Erik. Jag tror han höll uppe i ca 45 minuter, och det var väl där nånstans jag trodde att jag skulle bryta ihop själv.

En vecka kvar på semestern nu innan jag ska tillbaks och terrorisera mina kollegor med tejprullen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar