lördag 2 januari 2010

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

I dag var vi ute och gjorde skogarna osäkra än en gång, dom här dagarna när det varit rätt nära den absoluta noll punkten hade vi ofrivilligt träningsuppehåll. Det gick ju fan inte att andas i det vädret, men det var ju bara två dagar vi tappade på det.

Dagen till ära så hade Johan tagit med sig en ytterligare person som vill lära sig av de bästa helt enkelt. Självklart ställer vi upp för våra medmänniskor. Så när vi kommer in på parkeringen så står han där och väntar på oss, rökandes. Sen drar han fram ett par skidor som blev över när sovjetunionen upplöstes. Jag och brorsan skrattade lite rått och undrade vad för amatör Johan hade dragit med sig.

Självklart blev vi frånåkta....

Efter halva vändan nånting så är det en rätt brant utförsbacke och sedan en tvär högersväng, det gäller liksom att vara med. Så jag kom farandes som en vind nedför backen och stålsätter mig inför den skarpa högersvängen, tittar upp och ser min rundlagde bror ligga som en jävla stock över spåret. PANIK! Jag har en sekund på mig att bestäma om jag ska köra över karlsloken eller hålla rakt spår ut i skogen. Naturligtvis tar jag ett helt felaktigt val och siktar på närmsta gran.

Lite senare lyckas jag vurpa igen, tack vare Johan. Nästa backe så ramlar Johan och jag kommer i full fart efter, Johan lyckas kravla sig ur vägen och jag passerar lite snyggt, då klämmer Johan ur sig att jag ska passa mig, för precis där ramlade han. Självklart drar jag på en tvärvurpa samtidigt som han kläcker ur sig orden.

Så dagens träningspass var lite av ett fiasko. Våran valla är under all kritik, när man får kämpa i nedförsbackarna så kan det fan inte vara rätt.

Nåja, vi ska försöka fixa till det i morgon få se.

Väl mött i skidspåren

1 kommentar:

  1. Som sagt ni måste göra rent era skidor nån gång emellanåt. Sen Swix grön när det är så här kallt och sen swix blå special ovanpå, good luck, kollar kommentarerna imorgon! Hälsar Roger

    SvaraRadera