onsdag 27 oktober 2010

Dum och dummare

Träning idag. Johan ringer och gnäller, jag påpekar att jag är så jävla lat att jag inte förmådde mig att ringa en jävla däckfirma i tid så att jag får lov att skifta däcken själv. Johan får panik, eftersom han skulle ha skjuts av mig, att han springer till Trumbäcken och skall assistera mig när jag byter dom där jävla däcken.

Vi kommer fram till bilen och märker att jag har inga bilnycklar med mig. Backtrackar nycklarna till kontoret där jag hade lagt dom så fint för att jag inte skulle glömma dom. Johan sur som vanligt. Han gnäller tom med på min sån där bultlossar mojäng som jag köpte för en billig peng på Statoil imorse. Inget fel på den, funkade klockrent, tack Statoil. Han gnäller även om att min budget domkraft ser lite ostabil ut. Icke. Den har tjänat mig väl genom de 2 år jag haft pegotten.

Första och andra däcket går som på räls. Jävlar vilket teamwork vi visade upp nere i Trumbäckens garage. På tredje cp däcket så lossar Johan alla bultar och skit och jag ska ta loss skiten. Det sitter som berget.

Jag stoppar in båda armarna för att få ett rejält tag i hjulhelvetet och tar i för kung och fosterland. Hela biljäveln gungar, men däckfan sitter kvar. Pustar en sekund och gör om proceduren, varpå domkraften välter och mongopegotten ramlar ner på mina armar. Tur man har ett extra lager fett på armarna så bilen bara studsade upp och jag kunde dra ut armarna medans dom fortfarande satt kvar på kroppen.

Johan är ju ett stort Metallica fan, så när vi hade kommit till sista hjulet och Johan lossade bultar så tog jag fram min trumpet och spelade "Sad but true" för honom som tack för hjälpen! Det var uppskattat. Härlig akustik nere i garaget var det också.

Efter det tog vi oss bort till vår hemmaplan för ett par varv runt sjön. Regnet stod som spön i backen och Östersjönsvindarna piskade en i ansiktet när man kom in på målrakan.

***

Imorrn är det längdkväll på Intersport. Givetvis lär vi dit och mingla, prata med sponsorer och även skriva en och annan autograf. Jag vet inte vilken tid eller vilket intersport det är, men förra året var det ju uppe vid regementet, så jag förmodar att det är det imorrn med.

Väl mött.

1 kommentar: