måndag 27 december 2010

Gubbsur

Spännande fenomen det där. Förra året så träffade man ju på ett par sura gubbjävlar i spåret och man undrade vad det är för fel på folk.

Man vart lite sur på dessa gubbar förut, men jag ger mig! Jag har blivit ett år äldre och ser saker ur ett annat perspektiv nu. Jag märkte detta idag då man muttrade för sig själv över alla analfabeter som inte kan läsa skylten där det står "ÅKRIKTNING ÅT ANDRA HÅLLET DIN DUMFAN", och kommer sakta makandes upp för en backe, beckmörkt också för den delen då vi var precis där innan elljusen slogs på.

Och folk som står still i varsitt spår precis efter en nedförsbacke. Johan skrek ur spår, men jag som körde först tänkte att står dom där så är det fritt fram att klippa dom. Nu lyckades jag på ett mirakulöst sätt undvika kollision genom att åka emellan de två. Synd.

Förlåt, sura gubbjävlar, jag har gått med i er klubb. Jag ska aldrig mer klaga på er!

***

Annars åkte vi förbi en liten tjej med, vad jag tror, sin mamma gåendes bredvid, som stolt påpekade att vi hade samma skidor som henne. Hon såg givetvis vår fina logotyp och frågade sin mor vad det stod. Hon svarade att hon inte såg, varpå tjejen sa att det stod nog Älvdalen på jackorna.

Så antingen är skidåkare i Älvdalen jävligt dåliga, alternativt har dom en snarlik logotyp. Pest eller kolera.

***

Vi åkte iallafall 11,5km. Börjar ta sig så sakteliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar