lördag 30 januari 2010

Ack värmeland du sönderåkta spår

Ja, jag är i Värmland för att testa föret i Wassbergs landskap. Men tyvärr Wassberg, det var inte riktigt bra det här. Åkte ett mil långt spår, det var riktigt slutkört på många ställen. Gick knappt att se att det har varit ett spår där. Nåja, det var en riktigt fin vända om det inte vore för att det fanns ca 300 stup man var tvungen att ta sig nedför.

Jag har by far, slagit nytt rekord i att rammla.

Helt sjukt, minst 25 gånger drog jag i backen så spån och snö yrde. Måste sett ut som en tromb gått fram i spåret.

Grejen är den att jag kan inte ploga längre. Varför? Ja... i veckan här så slog jag mig halvt fördärvad när jag plogade ner för en backe. På nåt sätt så lyckades jag fara framåt med en jävla fart och drämde huvud och bröst i backen rätt ordentligt. Jag låg i en par minuter och såg stjärnor innan jag kunde ynkligt resa mig upp.

Av den händelsen måste huvudet ha slagit på nån försvarsmekanism. "nej nej, jag tänker inte få en sån smäll igen" varpå i alla plogningar får jag sån jävla bakvikt att jag slår på arselet. Jag vet inte riktigt vad som är bäst, stå på arselet eller näsan. Men jag tror svanskotan kommer att göra uppror snart.

Jaja, jag var i alla fall ute och åkte, eller vad säger brorsan och Johan?

1 kommentar:

  1. Pläpmeister Jernberg2 februari 2010 kl. 00:25

    sluta ljug nu, du har nog bara kikat på hockey och druckit allt annat än blåbärssoppa! =)

    SvaraRadera