måndag 18 januari 2010

Förnededrad och hungrig

Kylan ställde som sagt till det för oss och min bror hade läst i tidningen att det var någon Vasaloppsvinnare som hade sagt att; "Jag tränar inte utomhus när det är -20 grader"

Han såg givetvis inte nyckelordet "utomhus" när han läste citatet och sålde på oss andra den fantastiska idén att ligga lågt så länge det är pisskallt.

Vi har blvit rejält straffade för detta snedsteg när vi nu har öppnat hårt igen så här ~20 dagar från vår debut på den stora scenen, Falun/Borlänge-loppet.

På fredagen avverkades 6km, lördag 13km, söndag 6km och idag 8km. Efter vårt failure i Sörskog på lördagen kom jag hem, kall, våt och förnedrad, tog sikte på min soffa, där jag blev liggandes i fosterställning, gråtandes, resten av dagen/kvällen. Vill inte veta hur man kommer känna sig efter, förhoppningsvis, 90km i februari.

Till råge på allt är jag konstant skithungrig. Det är förbannat jobbigt att behöva äta hela tiden, det har tom gått så långt att Koppis nu flyttat sin verksamhet till Millmountain 16b.

3 kommentarer:

  1. Alltså... Du kanske borde äta nån nyttig mat i stället för Kebabpizza delux på koppis 3 gånger om dagen. Bara en tanke....

    SvaraRadera
  2. Pläpmeister Jernberg19 januari 2010 kl. 12:39

    Hahahaha!

    SvaraRadera