lördag 16 januari 2010

Stångtjärn och Sörskog

Längesedan vi uppdaterade nu.. kylan ställde till det lite för oss och vi ville helst inte frysa pläparna av oss.

I Lördags satte vi kurs mot Stångtjärn för att skida igen efter några dars uppehåll. Turen på cirkus 6km gick överlag bra förutom för min bror med den makalösa balansen. Han ramlade cirka 27 gånger runt om 6km sträckan medans briljerade med att inte ramla alls. Johan briljerade nästan också om det inte varit så att han låtit Andreas 'Surbuk' Trones åka före honom upp för backen. Min bror, i vanlig ordning brummar ur sig och stackars Johan mitt i skottlinjen varpå han ramlar av odören.

Min bror kommer glidandes in till mål och säger;
"Jag tror jag har tappat bort min bilnyckel."

Trevligt att du inte ramlade på 400 olika ställen så det skulle bli lätt att hitta nyckelfan då...

Som tur är har dumfan bara glömt nyckeln i låset på bilen.

--------------

Sörskog debut.

Vi bestämmer oss snabbt för 13 kilometers rundan då vi är så gott som färdigtränade för Öppet Spår. Vi åker ,åker, åker och åker och när vi tar en taktikvila efter att ha åkt minst halva sträckan, kikar jag på GPS:en och vi har kommit 1.04 kilometer.

Tungt.

Vi lär jobba på vår kost innan vi ger oss ut på dessa rundor. Jag, åt cirka 2dl havregrynd, inte gröt, då jag blivit dumförklarade när jag sagt att det är gröt. Och det räckte inte hela vägen fram. Jag och Johan diskuterade under halva resan hur extremt gott det skulle vara med en kebabrulle med ost och strips. Plus sås.

Vi blev omkörda ett X antal gånger, och som de gentlemän vi är flyttade vi oss givetvis från spåret när dom jävlarna kom. Och nu är vi ute på en 13km runda, och ett flertal gånger stannar vi upp och kollar på varandra och säger - "men vafan.. har inte dom kört om oss förut??"

"Meeen vaaafaaan.... vi kommer ju aldrig fram!" - Laktos-Johan


Vi kommer iallafall på något vänster fram till mål efter en inte så smickrande tid. Vi får nog vara glada om vi kommer fram till första backen efter start innan dom sätter upp repet.

1 kommentar:

  1. Snyggt jobbat grabbar, taktikvila efter 1km sånt gillar jag =) / Jernberg

    SvaraRadera