fredag 22 januari 2010

Framme i Norge

Då är vi framme i Norge! Resan gick överlag bra. Endast en polsk lastbilschaufför som lyckades, mycket skickligt må jag säga, undvika en liten Fiat Uno genom att slänga upp långtradaren i bredställ, ner lite i diket, upp igen och tillbaka i körfältet. Sedan åkte han vidare som inget hänt. Den lilla Fiat Unon åkte i snigelfart framåt medans han, förmodligen, kollade hur mycket bajs det låg längs byxbenet.

Jag och Johan har skottat lite runt huset, jag skottade fram till utedasset och kikade med gråten i halsen in, men jag stängde dörren väldigt fort. Johan sitter as we speak och krämar.

Stugan är under uppvärmning, och vi ska snart ut och försöka riva ner lite snö från taket. Lite nervös är jag faktiskt, det är rätt mycket snö på taket, men på backen är det desto mindre, vilket gör att fallet när 130 pannor kommer i full fart inte dämpas fullt så önskvärt.

Återkommer med mer info

3 kommentarer:

  1. Pläpmeister Jernberg22 januari 2010 kl. 17:44

    Se till att skicka upp Johan på taket då som kanske inte uppnår samma hastighet som du =) Lycka till boys och Piotr gå på dasset och sug in stämmningen =)

    SvaraRadera
  2. Jag och Johan har gjort en heroisk insats uppe på taket, snön är borta och båda vid liv. Nu blir det käk ála bror.

    SvaraRadera
  3. Hur såg Trones plåtslageriarbeten ut Peter?
    Ryktet har nått sverige om en klåpare av ofattbara mått som försökt sig på nån lappning.
    Jag vet ju vad det dära klappträt går för så jag törs inte ens gissa över resultatet.

    SvaraRadera