torsdag 21 januari 2010

Brokeback Norway

Ja, i morrn bär det av till Norge för höghöjdsläger, schemat är späckat, vi kommer att börja med lite fysträning i form av snöskottning för att sedan skida ut på fjället. Johan är riktigt nervös, han frågar hela tiden om någon kommer att höra honom skrika. Svaret är Nej Johan, INGEN kommer att höra dig skrika.

Vi hade ju tänkt att åka redan torsdagkväll, men Johan har en tenta i "stolpiller införande" mellan 10:00 och 12:00 på fredagen (Johan ska bli sjuksyster nämligen). Vilket är lite svårt att tro, han är ju ändå mannen som ringde 112 när han ramlade och slog i knät lite på golvet hemma......

Vi drog en 9a i stångtjärn i går, kändes faktiskt rätt bra. Men jag inser ju att förlita sig på snabbhet och kondition kommer ju inte att fungera, det blir att åka på rent och skärt hat om jag ska klara det här. Jag skulle vilja påstå att jag är mer som en traktor än en ferrari, varken snygg snabb eller smidig, men får jobbet gjort.

Nu är det upp till bevis för min bror, ska han våga gå på utedasset? Eller kommer han att dö en plågsam död i förstoppning? Vad emottages gärna. 1.0 i odds på att han dör i förstoppning.

Johan och jag har bestämt att min bror är bannlyst i köket under träningslägret, här har vi killen som kan laga mat på 2 olika sätt, ringa 023 - 391 91 (koppis) eller värma färdigköttbullar bakom elementet i lägenheten. Så brorsan får i stället diskservice.. fast problemet är ju, efter att ha gjort några studiebesök hos honom, att han kan fan inte diska heller.

Googlar man "Laktosfri kebabsås" så kommer bloggen upp som Nr.2.

4 kommentarer:

  1. Överraskade Peter på toaletten imorse. Naken. Stackarn hade glömt att låsa. Först förstod jag ingenting, sedan välde orden fram över hans darrande läppar. Det var lite svårt att höra allt genom hulkandet och gråten, men jag förstod så här mycket: Peter höll på att installera en hemmagjord stomipåse. Med hjälp av akvarieslangar och en tom OLW Dill & Gräslök från helgens Premier league-mys skulle han slippa dassfobin - och därmed glåporden från släkt och vänner. Jag stängde dörren försiktigt och lät honom fortsätta...

    Jag har tvättat ögonen med tvål men bilden vägrar släppa taget om näthinnan.

    Med den här vetskapen kan jag naturligtvis inte sätta några pengar, ledsen.

    SvaraRadera
  2. Hej!! vill tipsa om ett milspår (preparerat)
    i sundborn utan jobbiga backar.. vid spadarvet över ängarna, obetydliga backar.. mycke stakåkning..brukar bli nya spår till helgerna. Väl mött när jag susar förbi..mvh/Anneli ps.står nog beskrivning på Sundborns Goifs hemsida.ds.

    SvaraRadera
  3. Googla och googla, snören eller inte, eat this:
    http://tinyurl.com/yfwnjaq

    SvaraRadera