fredag 4 november 2011

Grattis Linköping...

... och Mera Lera 12h till celebert besök i augusti. En ganska så förkrossande seger må jag säga. Åberg verkar ha bra pli på sina undersåtar som inledde en massiv attack under gårdagen och dagen och inte bara kom i kapp utan helt enkelt utklassade O-ringen.

Mera Lera                  44%
O-ringen                    32%
Marchialonga            18%
Tjurruset                    17%
Mörksuggejakten       15%
Vätternrundan            15%
Stockholm Marathon  7%

Många tror jag säkert röstade på Mera Lera för att det stod 12h efter. Allt för att åsamka så mycket skada som möjigt, men ni äro okunniga! Vi kör givetvis som ett tremanna-lag som ska dela på så många varv som möjligt under 12h. 12 timmar är då maxtiden. Hypotetiskt skulle vi kunna låta Johan köra ett varv och sen åka hem!

Men det ska vi inte givetvis göra. Vi kommer åka ner till Linköping och ta tävlingen med storm!

Vad händer med de andra eventen?
Stockholm Marathon kan ju dra åt helvete. Helt spontant. Vätternrundan likaså. Mörksuggejakten har en liten chans då det trots allt är i närheten. Marchialonga är kört för 2012, så det får bli 2013 om det blir något. Tjurruset blir det garanterat!

O-ringen då?
Jag är sugen. Mest för att det är så retarderat att det inte kan bli annat än hur coolt som helst. Men jag anar att de andra två stolpskotten kommer motsätta sig detta å det grövsta. Ni får hjälpa mig att förankra denna fantastiska idé hos Trones och Johan!

Sedan går ju orienterings-EM i Falun/Mora 2012 och jag har bombsäkra källor på att det går ett publik-EM på samma arenor. Vet faktiskt inte varför dom kallar det för arenor? Det är ju faktiskt en skog dem springer i så vitt jag vet.

Dalarnas stolhet måste ju vara där!

1 kommentar:

  1. Lördagen den 18:e Augusti 2012 är det.
    Välkomna till Linköping!

    SvaraRadera