tisdag 1 december 2009

Kostnader

Att åka 90km är ju faktiskt inte det mest idiotiska med den här förbannade sporten, utan det är ju att det kostar skjortan att ens kunna åka. Nu gillar jag ju dock att köpa onödiga grejer, så det passar väl mig kanske. Har kikat lite på vad för kostnader jag har haft än så länge för att få pina mig själv i 90 härliga kilometer.

Detta är vad jag har spenderat sedan vi kom på den här briljanta idén fram tills idag.

2000:- Gym/Spinn/Jympa-kort
220:- Nåt konstigt elastiskt band som jag trodde skulle vara jävla nice, men nej
200:- 1x månad simkort (än så länge, fyllar på under onsdagen)
3800:- Stavar/pjäxor/skidor som jag inte sett röken av ännu
448:- Säkert något förjävla bra på Intersport
1200:- "Löparskor"
799:- Rullskridskor som använts 2 gånger, en av mig och en av min bror - båda i min lägenhet. Hjärtsvikt och brutna höfter var resultatet
300:- Badmintonracket.
399:- En hax våg som talar om för mig att jag är tjock.

Och enligt min brors rapporter så har jag ännu cirkus 3500:- att lägga ut på handskar, mössa, underställ, kroppstrumpa och annat smått o gott.

Då landar summan på nätta 12866:- exkl allt rännande fram och tillbaka till Norge för våra höghöjdsläger.

12,9k. Förhelvete. Förhoppningen är ju att man ska tappa lite vikt, så all den här utrustningen kommer ju vara totalt värdelös om ett par månader.

Å andra sidan har jag ju sponsrat Faluns restauranger med 6051:- under samma tidsspann, så jag kan nog ha skiten nästa säsong också.

3 kommentarer:

  1. Köpte du inte en Hockey-simulator (PS3) också?

    /Tomas

    SvaraRadera
  2. 12,9K det är många livebet det =)

    / Jernberg

    SvaraRadera
  3. Nja, Hans Daniel, följer man mina tidigare livebet så hade 12.9k innefattat max 2 livebet. Ett för 50:- och när det gått åt helvet sätta 12850:- på 19 hörnor i andra halvlek.

    SvaraRadera