lördag 5 december 2009

Utedass

Nu har alla lagmedlemar fått sina utrustningar, så nu väntar vi bara på att få komma ut på snö och visa upp vad vi går för. Därför planerar vi just nu ett höghöjdsläger i Norge före jul och i mellandagarna.

Det här blir då väldigt intressant, min bror har nämligen inte varit i stugan på, tja, 10 år åtminstonde. Varför undrar då ni? Jo, stugan har bara ett utedass, och min bror är maniskt livrädd för att klutta på ett utedass. Så frågan är hur han ska lösa det här nu? Eftersom min bror behöver gå på muggen minst 2 gånger om dagen så betvivlar jag att han hålla sig i 4 - 5 dagar. Jag kommer ju naturligtvis att följa upp den här frågan väldigt nogrannt och dokumentera här på bloggen.

Men det är inte bara min bror som är en mes, för två vintrar sig hade jag en kollega och hans fru med till stugan. Min kollega VÄGRADE skita på utedasset på 4 dagar, så han såg gravid ut efter några dagar där. Hans räddning var dock en mugg på ett köpcentrum, annars tror jag att det hade hänt en mycket obehaglig olycka.

Det enda problemet jag har med utedass är att jag känner mig lite lurad när man inte får höra ett *PLUMS*.

Hade nyss Johan här hemma på ett taktikmöte, vi åt näringsriktig mat från Hosjö pizzeria. Johan, i god sportsmanna anda, petade bort alla grönsaker från kebaben.

Jag har även spenderat 2,5k på skidhandskar, mössa, strumpor och en skiddress. Man kan väl inte påstå att skidkläder designers tänkte på oss tjockisar när dom tillverkade dom. Jag ska visa upp kläderna vid tillfälle.

Det är väl dags för ett lagfoto snart också? Nu när vi börjar få ihop alla grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar