måndag 28 december 2009

Tränings-taktik

Ja, att trycka i sig massa mat innan man ska ut och åka var kanske inte det bästa draget jag har gjort.

Men nu efter en del träningspass i skogen, så har det visat sig lite olika taktiker inför vasan.

Själv tar jag det lite lungt och verkligen satsar på att få in tekniken rätt. Man åker lite saktare men gör rörelserna korrekt, jag tror jag kommer att tjäna på det i slutändan.

Brorsan då? Han tror att det är ett sprintlopp, han försöker dra på av bara helvete utan nån tanke på teknik eller nånting. Visst, på 3 - 4 km ligger han ju långt före, men när vi börjar köra 2 - 3 mil, då kommer han att ligga döende efter en halvmil, medans jag gilder förbi med bländande teknik.

Johan... Jag vet inte riktigt vad för teknik han satsar på, jag tror att han tror att det är bröstsim vi hålla på med. Har aldrig sett en karl ligga och sprattla så mycket på backen.

1 kommentar:

  1. Ja, fast nu är det ju så att man inte har 13 timmar på sig att ta sig till den första stationen, utan faktiskt ta sig dom 9 milen på den tiden.

    SvaraRadera