tisdag 22 december 2009

Stångtjärn igen!

Pass 1 för dagen.

Strålande solsken, 42 minusgrader och glatt humör. Så kan man beskriva dagens första pass. Två kilometer runt Stångtjärnssjön stod på schemat, första backjäveln är fortfarande en nära döden upplevelse, den gör en rätt tvär sväng och är man inte med på noterna så ligger man i sjön och dör sakteligen.

I övrigt gick rundan helt okey. Jag filmade när vi åkte ned för den stora backen, mycket skillat av mig måste jag säga. IPhonen i ena handen, två stavar och en handske i den andra. Höll att gå åt helvete, men jag styrde upp situationen. Kan hända att jag postar den filmen för att visa er amatörer hur fort det kan gå nedför en backe när man är en rutinerad skidåkare.

Jag, stjärnan var givetvis först i mål idag igen. Stod och frös lite medans jag väntar på min kära bror. Han kommer över kullen i en fasansfull fart, man riktigt ser att han tar i för kung och fosterland.

På raksträckan försöker han göra ett stunt som inte går så bra. Han står på arslet helt enkelt. Cirka 5 meter från två gubbar som står och lägger upp dagens pass. Min bror, lika smidig som jag, kunde inte heller resa sig när man har skidorna på, så han tog av sig dom, och gick lugnt förbi de två gubbarna, sa hej hej och låtsades som inget hänt.

Allt medans jag gubbskrattar och spelar in allt på film.



Snart dags för nästa pass, Johans debut. Vi ska hem till mig inom kort och valla hans skidor. Är väl inte helt omöjligt att vi skojar till det lite och bara ger han fästvalla och inget glid. Vi får se.

1 kommentar: