tisdag 15 december 2009

Snö och jävelskap

Jag ser det snöar! Jag, brorsan och IT-miljonären var idag upp och rekade vallahyllorna på Intersport, vår leverantör dvs efter the best of the best när det gäller valla. När vi står där som två fån, ja två, IT-miljonären försvann relativt snabbt till något annat som var mer intressant, när kommer det en kille och snabbt tar lite vallningsmaterial och börjar gå därifrån.

Vår vallatekniker(brorsan) rycker samtidigt tag i en expedit för att få lite vallatips. Han var kanske 14 år. Max. Han ursäktar sig lite att han kan lite om vallning, men egentligen skulle ju "någonannansnamn" hjälpa er. Det här måste killen jag nämnde tidigare ha hört, för han vänder på en femöring och börjar leta mer material och står och spejar en stund.

Min bror slänger upp ett valla-dokument han hittat, kan inte säga med säkerhet om det var det legendariska dokument som nämnts tidigare i bloggen. Killen tittar i vilket fall som helst lite på dokumentet och verkar inte fatta ett dugg.

Den andra killen märker nog vilken noob expediten är, och tar över taktpinnen härifrån.

Först förklarar han hur man göra första gången med skidorna, en hel jävla vetenskap. Skrapa hit, lägg på där, ställ dom i frysen, rulla dig naken i snön, lägg sedan på två lager.

Jag vet inte riktigt vad det första var för, men det skulle göras iallafall. När vi sedan kom till själva vallan fick vi även här en del tips;

"Det här är världens bästa valla *långt uppehåll* i den prisklassen."

Dvs dittjävlafattighjon-prisklassen. Han slänger sedan på brorsan en massa bra o ha grejer och förklarar lite vad det är bra för osv. När min retarderade bror försöker återge vad som sagt och inte har ett jävla rätt inser mannen att det är två duktigt efterblivna personer han försöker hjälpa. Han ändrar sitt första tips och säger åt oss att lämna in skidorna till Intersport istället så gör dom det första steget för 250:- och vi slipper att kasta varma strykjärn efter varandra.

Taget.

Vi får sedan lite sprayburkar för idioter som man ska spreja på skidorna samt lite stabil Gunde Svan valla. Det kommer bli sådan jävla succé det här! Tro mig!

Som den gentleman jag är fick min bror ta notan på 710:-. Själv köpte jag mig ett par underställsbyxor istället. 400:- , som hittat. Ska uppdatera min fina bild snarast möjligt.

IT-miljonären kommer sedan tillbaka med ett flin. Vi vet fortfarande inte vad han har gjort. Jag vill inte veta.

Sedan Johan, som vi inte har sett mycket av på bloggen, det blir en knaper jul hos stackars Peter. :(

1 kommentar:

  1. kan vi inte rulla trones i tjära och fjäder istället för naken i snön?
    det finns säkert många fler som följer denna blogg som skulle uppskatta det förutom jag.
    tack på förhand peter.

    SvaraRadera