söndag 28 februari 2010

Guld och gröna skogar...

Som många säkert känner till så slutade vår medverkan i ett enda stort failure. Alla tre bröt, vissa mer än andra. Jävla skitgöra det där Vasaloppet. Upp 4.30 och ta sig ner till Sälen för start, parkering 15 mil bort så redan när vi kommit till start så är man färdig. Köpte en jävla vattenbehållare dagen till ära för 300:-. Den hade man ju haft sönder i bilfärden ner. Fick trycka alla godsaker i jackfickan istället.

När vi äntligen lyckats masa oss fram till start börjar jag ana oråd. Det saknas lite delar på ena skidans bindning. Får lite panik innan jag provar skiten och det visar sig att det verkar funka bra.

Man har ju hört rykten om den första backen - men inte fan var det backe inte, det var ju ett jävla berg! I 4 kilometer. Brorsan lyckades för övrigt bryta av en av stavarna här. Vilket ledde till Gustav Vasa körning fram till Mångsbodarna(2,5 mil) innan hans lopp var slut.

Jag och Johan höll ett hyfsat tempo fram till Mångsbodarna och låg bra till, lite småkänningar här och där men kändes helt okey. Tills jag åkte ut från Mångsbodarna och det är typ 22 mil uppförsbacke fram till Risberg. Gick sjukt segt, och valde att hoppa av efter Risberg. Johan gned vidare i sakta mak fram till nästa kontroll Evertsberg där folk, däribland Johan, stog i kö för att bryta loppet.

Med facit i hand så är, iallafall jag, rätt nöjd. Jag gned på så långt kroppen tyckte att jag bara var en idiot och inte ett totalt chipsmongo.

Ja.. någon som är sugen på att köpa ett par skidor? Helst ska du vara rätt fet så dom passar. Kan även signera dom vid överenskommelse.

Väl mött vid näste idiotiska projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar