tisdag 16 februari 2010

Plåtslagare på hal snö

Vi skulle ut och köra idag, men Johan bangade. Så i stället fick vi med oss en av våra belackare. Han brukar frekvent kommentera här på bloggen, han hävdar att han spöar oss med förbundna ögon.

Så var det upp till bevis för mannen som kallar sig takteknolog av guds nåde, som är mest känd för att ha lagt ett helt tak och utan lyckats göra en enda rak vinkel.

Jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv, han var sämre än Johan på sitt första pass. Han vinglade runt som en a-lagare på stan, jag tappade räkningen på antalet vurpor. En höjdpunkt var i alla fall när han körde in huvudet så långt i en snöhög att man bara såg fötterna på karln.

Han skämde helt enkelt ut Team Klistervalla det grövsta, och det säger rätt mycket med tanke på hur mycket vi har lyckats skämt ut oss själva.

Så vi kan konstatera att han är inkompetent både på taken och i skidspåren.

Nu vill jag aldrig mer höra någonting om att vi är sopor Herr Plåtslagare!

1 kommentar:

  1. nu måste jag faktiskt rycka ut till mitt försvar här innan saker förvrängs alltför mycket.
    jag betedde mig bara som jag trodde att det förväntades av en hedersmedlem i team klistervalla.
    jag försökte smälta in i gänget så gott jag bara kunde genom diverse apkonster och tycker väl att jag lyckades skapligt.
    nån vurpa här och där enbart för att inte sticka ut ur gänget lixom...
    ja ni vet...
    en mil avverkades i lagom såsig takt sådär.
    lagom efter uppvärmningen skulle vi tydligen avbryta och ny i gänget säger man ju inte emot utan gör väl som resten av boysen och lägger ner verksamheten för dagen.
    takteknolog kommer hem och börjar klä av sig och nej men dra på trissor...
    han är inte ens svettig!

    ropen skalla!!
    leve takteknolog i klistervalla!!!

    SvaraRadera