torsdag 3 september 2009

Pro patria

Förberedde mig för ännu en gång march hem i går. Hade lite skavsår på, låt oss nöja oss vid att kalla det ett obekvämt ställe, så det kändes lite så där. Men jag grävde fram ett par gammla matchbyxor hemma, ett par fina kycklinggula tights som verkligen framhäver min fasta rumpa (dagens outfit kanske?). Med tightsen på kunde inget gå fel, gav mig i väg i ett rasande tempo, tänkte försöka spräcka timmen där. Men nej, 1.02, inte illa i sig, men jag var i skriande behov av en järnlunga när jag kom hem. Jag tog tillochmed några graciösa löpsteg på vägen, eller ja, löpsteg och löpsteg. Jag hade nog fan klarat mig under timmen om det inte var sån jävla motvind, helt sjukt, tallarna låg slickade efter backen, men jag kämpade på heroiskt.

Börjar känna att det här Vasaloppet kommer att gå galant, ja, inte för Johan då, men för mig och Brorsan. Jag hittade förresten ett tips angående energi intaget under själva loppet som jag tycker kan vara viktigt att följa: "Köp inga jävla energi kakor som innehåller frukt och havregryn, du blir bara skitnödig och förlorar en halvtimme på dass" Amen på det.

Vi måste sätta i gång arbetet med ett serviceteam inför Vasan, intresserade kan väl maila mig sitt CV? Erfarenhet inom vallning och hjärt/lungräddning är ett krav. Körkort är meriterande.

Johan har skaffat iPhone, vilket innebär ännu mindre träning när han ska sitta hemma och leka med sig själv. Men förhoppningsvis så innebär det att han kan göra lite fler inlägg på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar