fredag 11 september 2009

This is a motherfuckin' invitation

Nu var det ett tag sen nån av oss uppdaterade. Det är ju skamligt. Men när man tränar inför vasan så har man inte så mycket tid över, det är ett hårt och smutsigt jobb. Men jag har i alla fall gått hem 3 gånger den här veckan. I måndags klappade jag igenom och tog mig hem på 1.17, en smärre katastrof. Jag blev dessutom omkörd på insidan av en permobil, skammen visste ingen ände.

Med skammen i färskt minne drog jag på under onsdagen och klockade in på 1.05. Så fortfarande ingen vända under timmen, men det tänkte jag ändra på. Fredag, kände mig duktigt laddad, la om taktiken lite grann. Skippade te.x. kepsen, har räknat ut att den måste öka på motståndet från vinden en hel del. Skippade också all mesig musik i iPoden, bara Lamb of God fick gå, musik som får en att vilja käka rått kött och dela ut käftsmällar. Så, redo för att gå under timmen. Drog på av bara helvete. Kände mig i riktigt fin form, aggron var hög pg.a. musiken, hade den jäveln i permbilen kommit igen så hade jag nitat honom, och tempot högt. Glider in på gården hemma, svetten bara rinner, jag är helt färdig, har gått fort som fan, lätt under timmen. Så kollar man klockan, en...noll...jävla...fyra. MEN VAD FAN ÄR DET HÄR?

Vilken jävla miss, jag var helt säker på att jag klarade timmen. Så för att trösta mig efter mitt misslyckande moffade jag i mig en stor kebab och lite potatisskruvar med chillismak. Vilket kanske inte hjälper när man ska skära bort 5 minuter, men va fan.

Samarbetet med Running Wild (det fjantiga löpargänget), verkar ha brutit ihop. Naturligtvis är det inte mitt fel, utan alla andras. Jag framförde bara lite saklig kritik mot deras klubb och vissa personer, direkt blir man utmålad som fan själv. Jag kräver en offentlig och föromjukande ursäkt från Klas. Speciellt när vi to.m. lånade ut folk när dom var illa ute.

Kikade lite på statistiken för bloggen, ca 700 besök var av 124 helt unika. Dessa besök kom från 5 olika länder. Inte illa. En stackars besökare från Bjärred i skåne.. den människan kan väl höra av sig för att få ett tröstpris? En hel del besök från Norge, vilket är förståeligt, jag och min bror är ju Norrmän, och intresset är högt för vad dom kallar "De nya bröderna Aukland" i Norge. En hel del norska besök misstänker jag dock komma i från en illaluktande bonde med dålig täckning på huvudet.

Ett besök från Australien... Det finns väl för fan ingen snö där?

Rykterna säger att Johan ska raka sig. Vart han ska raka sig är inte riktigt klargjort än.

Boka in 22 oktober, då är det längdträff på Intersport i stan. Kan bli intressant, "Leverantörer i butik" står det. Man kanske kan få nån av dom att döma ut Johans vasalopps satsning?

Har dom nån kranskulla i Öppet spår? Eller måste man ta med en egen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar