lördag 12 september 2009

Tävling!!

I dag har undertecknad kokat fantastisk krikonsylt, det låg blod, svett och tårar bakom den här sylten, kryddad med lite kärlek.







Så.....

Därför introducerar vi härmed ett nytt koncept i bloggen.. TÄVLING!

Det är mycket enkelt, svara på en enkel fråga i kommentatorfältet och vinn en burk fantastisk krikonsylt (kan användas som laxeringmedel i nödsituation).

Frågan lyder: Om du bjuder hem Johan på middag, hur skulle du gå till väga för att lura i honom så mycket mjölkprodukter som möjligt utan att han anar oråd? (Bonuspoäng för en beskrivning om hur du skulle få ut honom ur huset innan mjölken kickar in).

Som sagt, en burk närproducerad ekologisk krikonsylt stå på spel.

(eventuell vinstskatt betalas av vinnaren)

4 kommentarer:

  1. Hmmmm krikonsylt..... mmmm med pankakor.... kanske det......

    Börja med att ge Johan mycket sprit.... riktigt mycket sprit... om allt går som det ska med denna första välkomstdrink så kan du sedan enkelt få honom att äta diverse mjölkprodukter....

    Lars Günther

    SvaraRadera
  2. Som vi alla vet har Johan en last vad det gäller höghaltiga laktosprodukter. McFlurry. Så efter en snabb vända i Mcdriven. 50-talet Mcflurrys rikare så är det bara att bjuda in Johan på glassorgie. Sedan skulle jag inte vilja ha ut honom ur mitt hus. Jag skulle i sanning vilja ha honom på mitt duschgolv. Naken och kallsvettig. Det är väl värt en bytta sylt?

    SvaraRadera
  3. Som (ö-)känd mat-kontrollant så borde väl min blotta myndighetsperson vara tillräckligt respekt och förtroendeingivande att jag lugnt och sakligt skulle sägga till Johan att det är helt ok för honom att äta...

    SvaraRadera
  4. Jag skulle erbjuda mig själv en fin middag med saftig sås och potatis som simmar i en gratäng av laktos. Kanske rent av försöka fritera en fin bit kött i laktos.
    Sen skulle jag locka mig själv med en bit korv sittandes på en pinne utanför, ungefär som när Emil samlar åldringar i sitt orgy hål på bakgården.

    SvaraRadera