fredag 4 september 2009

Valla

Jag eftersökte ju i ett tidigare inlägg folk till vårat serviceteam. Positionen vallare verkar nu vara fylld, en perfekt rekryt som kommer att ge tyngd och erfarenhet till serviceteamet. Han är dessutom utbildad på hjärt/lung räddning, så Johan behöver inte oroa sig längre.

Han har även 2004 heroiskt klarat vasaloppet på under 7 timmar! 06:59:51 skidade han in på för Bjursås IK. Viktig värvning, otroligt viktigt värvning.

Hedersknyffel, kollega, vasaloppshjälte och nu även Dimma över mångsbodarnas vallaexpert: Roger D!

Roger kom tillochmed med detta fina valladokument. Jag har redan kopierat upp flera exemplar som kommer att distruberas till övriga medlemar. Detta gyllende dokument ska studeras noga och ingående (kanske kan göra en ABF cirkel av det?) tillsammans med våran vallaexpert.



Genialiteten i detta hemliga valladokument är som Roger säger: Man behöver inte ha 100 burkar valla, valla är enkelt, VALLA ÄR KUL!

Man behöver alltså bara införskaffa 5 olika burkar, sen applicera detta på skidorna enligt dokumentet ovan. Är det alltså +0,5 till +2 så lägger man på ett lager med valla A, 2 lager med valla C och 4 lager med valla E. Dokumentet berättar ju naturligtvis vilken sort som är valla A osv. Genialt.

Jag känner mig lite som jag antar att dom kände sig när dom hittade Dödahavsrullarna 1947, det här är en otroligt viktig upptäckt.

Enda kruxet är att jag lovat att vi kommer till Sörskog i vinter på, tja, lite sponsorturné liksom, vi ska visa upp oss och dra folk till Bjurs helt enkelt. Plus att jag har lovat att Johan ska hålla en kurs i Mjölkfri diet för Bjursås befolkning.

5 kommentarer:

  1. Jag undrar om Roger D vet om att han sålt sig till djävulen, men jag ser fram emot er sponsorturné i Bjurs.

    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det inte. Inte alls faktiskt. Att helt förlita sig på ETT valladokument känns väldigt 1982. Med all respekt för Roger D och vad han åstadkommit så ser jag stora brister i detta. Vad hände med snötemperatur? Höjdskillnad mellan Sälen Mora? Typ av snö? Konstgjort eller naturellt? Eventuellt vikttapp som påverkar friktionen under loppet? Hur ser spåren ut? Luftfuktighet? Det finns oändligt många parametrar som påverkar slutresultatet. Och att då stirra sig blind på ETT dokument känns väldigt förlegat. Det är nästan så jag blir upprörd. Mycket oproffessionellt. / Klas

    SvaraRadera
  3. Dessutom väldigt ogenomtänkt att lägga ut det för alla konkurrenter att snylta på...

    SvaraRadera
  4. jaha! Nu har du lyckats vända vårt samarbete med Running Wild från stor framgång till hat! Det går ju bra för dig som sitter där borta på Kommun och degar, men jag som jobbar med dessa människor får lida. Senast idag försökte Björn karate-kid sparka mig, och inte bara det, han involverade även sin sko i proceduren. Som tur är jag smärt och smidig så jag lyckades ducka för attacken, men man måste vara på alerten hela tiden här nu! Kan komma en attack närsomhelst, hursomhelst.

    SvaraRadera
  5. Jag tror det är bra för dig att behöva vara på alerten Peter, man kan säkert nyttja det på vasan, te.x. väja för träd.

    Jag tycker att RW gänget blåser upp det här lite. Bara för att man framför lite saklig kritik mot organisationen så beter dom sig som barnungar.

    Jag hade ju tänkt att ge Klas och Björn en andra chans här hos oss, vem vet, Klas kanske är bättre lagledare i snön än i löparspåret. Men vad får man för att vara storsint? SKIT!

    Dessutom tycker jag att Klas och Björns inlägg fullkomligt dryper av okunnighet. "Förlita sig på ett dokument", "1982", "låta konkurrenter snylta". Phö.. självklart tar vi hänsyn till många fler parametrar, även fler än dom Klas räknar upp. Självklart under strikt handledning av vasaloppslegenden Roger D. Dessutom har jag NATURLIGTVIS kastat om sifforna i dokumentet för att inte ge motståndarna några fördelar. Men det förstår ju inte Björn och Klas.

    SvaraRadera