torsdag 25 november 2010

Motvind

Vi var ute igår igen på Lugnets skidstadion och provade skida lite mer. Det var tungt, ångestfyllt och motvind. Vallningen existerade ej så att ta sig upp för monsterbacken i motvinden gick lite tungt. När man väl kommit upp på toppen och förberedde sig för lite vila i nedförsbacken så vart det inget med det heller då det inte fanns en tillstymmelse till glid utan det vara bara att staka på i nedförsbacken så man kom ner.

Personligen tyckte jag att vi åkte rätt länge, men det visade sig att vi bara höll på i 20 minuter. Dåligt kanske ni sämre vetande säger, men det är väldigt viktigt att inte överträna sig som min bror har gjort.

Se bara på Per Elofsson som aldrig kom tillbaka till sin gamla goda form, men kan min bror göra det? Vi vet inte i dagsläget, men det ryktas om att han ska köpa en ny stav och försöka sig på en comeback senare i vinter, och helt ärligt så kan det inte vara så jävla svårt att komma tillbaka till den formen vi snackar om här?

Men vi får se.

***

Idag tar jag ledigt från skidåkningen då jag har blivit inbjuden att ställa upp i en Badmintonturnering inför tomma läktare på Lugnet ikväll.

Vad Johan har för sig ikväll vet jag ej. Troligtvis ingenting som kan uppfattas som jobbigt.

4 kommentarer:

  1. Jag spenderar kvällen med opera mints. killes i kassan på film & fabel tittade tveksamt på mig när jag plocka på mig 1kg.

    SvaraRadera
  2. Glid i nedförsbackar är överskattat. Fråga 1500-tals Gustav, han med skägget. Kunde han fly från galna danskar kan ni säkert fly från vassa rep i Evertsberg.

    Rolig blogg förresten! Har följt den ett tag. Hoppas det är okej att jag plockar med den i min (nykläckta) länklista.

    SvaraRadera
  3. Enligt nya studier kunde inte han med skägget åka skidor. Så vasaloppet borde byta namn. Jag föreslår namnet "Ren och skär Idioti".

    Länka på du. Vill du ha royalties så tyvärr, pengarna bränns på lökringar till Johan.

    SvaraRadera
  4. Ja, dom jävla lökringarna. Johan tjatade konstant om att han skulle äta lökringar när han kom hem, för det var länge sen. Fast sen kom det fram att han hade käkat det igår.

    SvaraRadera