lördag 27 november 2010

Vi är tillbaka

Ni kan sluta leta!

Vi hittade fram till Vintjärn utan några större problem, även om det låg i världens ände. Givetvis hade lokalbefolkningen hört talas om att Team Klistervalla skulle dyka upp och hade en skoter redo att göra fräscha spår för eliten. Gubben som skulle åka efter för att kvalitetssäkra spårningen föreslog att vi skulle åka före skotern om vi inte ville vänta. Vi tackade vänligt men bestämt nej. Vi såg skotern en gång till när den hade vänt första gången. Aldrig mer.

Tungt som vanligt. Dålig vallning som vanligt. Men vi tog oss i mål till slut efter ungefär 1h 20min. Vi borde väl kunna ta 1mil på runt timmen, och jag vettefan vart vi ska kapa cirka 30 minuter ifrån? Kanske man kunde utveckla någon typ av lasso man kan skicka på spårbilarna på Vasaloppet och glida med?

Sen en liten läsarfråga med äran som vinst.

Vad använder man detta till på ett ungefär?

2 kommentarer:

  1. Jag gissar på grillkrydda

    SvaraRadera
  2. Nej, jag vet hur grillgrydda smakar. Varför vi undrar är för att Johan tog upp till diskussion om det vi verkligen använder som glidvalla är glidvalla och inte fästvalla. Som vanligt är det inte burken i bilden som skrivit brevet, utan burken är bara en stuntburk. Den blå vallan i samma stil orkade jag inte hämta för ett kort.

    SvaraRadera