lördag 6 november 2010

Träningsläger Dubai

En liten sammanfattning av träningslägret.

* Jag fick inte se några bomber. Tittade dock in i gymmet en gång och där stod det en med ett par riktiga bomber. Dom hade även fria vikter. Jag gick aldrig dit igen.

* Jag utövade synkroniserad konstsim i poolen två gånger.

* Jag sprang efter en åkande bil i öknen iförd kostym och kastade mig in i farten.

* Jag åkte mycket hiss. Förutom när jag stupfull gått och lagt mig och brandlarmet går 30 minuter senare och dom hade stängt av hissjäveln.

* Gjorde en kullerbytta på rummet och slog huvudet i ett bordsben ungefär 35 minuter innan händelsen ovan.

* När jag gått alla förbannade våningar ner så säger dom att det bara var en övning. Tror du dom satte i gång hisshelvetena eller? Nej.

* Var ute och gick i svart kostym i 37 graders värme. Icke att rekommendera.

* Fick böja mig ner och knyta skorna på en moské i Abu Dhabi. Tungt.

Överlag ett lyckat träningsläger tycker jag. Gick säkert upp 3-4kg i muskler samtidigt som jag fick komplimanger av en arab för mitt skägg. Åtminstonde tror jag det. När jag gick förbi honom började han rabbla massa jibb jabb och tog mig på skägget. Thank you, sa jag och gick därifrån.

Team Klistervalla har även gått och blivit internationellt kända då jag står i mitten av vår grupp på ca 15 pers i den där moskén när det kommer en liten indier och rycker tag i mig och säger - Please sir, can i take a photo with you? I'm your biggest fan and you are the coolest guy in Team Klistervalla!

Ja, det första stämde iallafall. Troligtvis ville han bara ha en bild på en tjockis.

Första idolkortet avklarat alltså. Inom kort kommer alla indier i världen vilja ha kurser i skidåkning och förnedring. Så sponsorer, det är nu ni lär haka på!

***

Jag vart nekad en karusell på Ferrari World för att jag var för fet också. I sann Klistervalla anda!

***

På måndag skall jag besöka en doktor för att kolla om jag har någon typ av astma eller om jag bara inbillar mig. Uppdatering på ärendet kommer under måndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar